1

«بسیج» متعلق به هیچ طیف و جناح سیاسی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای بسیج متعلق به هیچ طیف و جناح سیاسی نیستند و این افراد سرمایه کشور هستند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص 5 آذرسالروز فرمان امام برای تشکیل بسیج مستضعفان افزود: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی و خالص یکی از ماندگارترین تجربیات انقلاب اسلامی ایران است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیج در زمان حضرت امام و 8 سال دفاع مقدس شکل گرفت و نیرویی بود که برخاسته از آرمان‌های انقلاب و دیدگاه مردمی امام خمینی (ره) بود زیرا ایشان معتقد بودند اداره امور و حل مشکلات باید از طریق مردم انجام شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در زمان حمله رژیم بعث عراق می‌توانستیم با ارتش آن زمان و افرادی که در سپاه پاسداران سازماندهی شده بودند جنگ را ادامه دهیم ولی تشخیص امام خمینی این بود که مردم باید امور جنگ را به دست گیرند، ادامه داد: این نگاه امام سرنوشت جنگ را تغییر داد.

وی افزود: نیروهای بسیج متعلق به هیچ طیف و جناح سیاسی نیستند و این افراد سرمایه کشور هستند، باید تلاش کنیم تا این نیروها درگیر بازی‌های سیاسی و جناحی نشوند و بسیج جایگاه مردمی، ارزشی و انقلابی خود را از دست ندهد و صرف هیچ جناحی نشود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مردم به نیکی از بسیجیان دوران دفاع مقدس به دلیل اخلاص آن‌ها یاد می‌کنند و اکنون نیز بسیج باید همین نگاه را در عرصه سازندگی، مسائل فرهنگی و موضوعات انقلاب داشته باشد و نگاه مردمی می‌تواند این نیرو را پایدار نگهدارد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه اگر بسیج در جنگ‌های جناجی وارد شود، جایگاه مردمی خود را از دست می‌دهد و اگر خدایی ناکرده این شرایط به وجود آید اثرگذاری خود را در تحولات از دست می‌دهد، متذکر شد: تجربه بسیج در جنگ عراق و سوریه نیز استفاده شد و نیروهای حشدالشعبی به خوبی تواستند شرایط عراق را اداره کنند.

در اجلاس اخیر بین‌المجالس آسیایی که در ترکیه برگزار شد، دکتر لاریجانی پیشنهاد خوبی به رئیس مجلس افغانستان داد، مبنی بر اینکه لازم است افغانستان در کنار ارتش کلاسیک از نیروهای مردمی با انگیزه برای مقابله با تروریسم استفاده کند، که به نظر من این پیشنهاد بسیار درست است.

رئیس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج می‌تواند به عنوان یک تجربه نوین در خاورمیانه مورد استفاده قرار گیرد و امیدوارم این جایگاه مردمی بسیج حفظ شود.