1

ایران بزرگترین صادرکننده آجیل است

رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار مشهد گفت: ایران بزرگترین صادرکننده و تولیدکننده آجیل در دنیا است و در این زمینه با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.

علیرضا ارزانی‌ممقانی افزود: میزان اقلام موجود برای شب یلدا به اندازه کافی بوده و با هیچگونه کمبودی مواجه نخواهیم بود، البته کمی با افزایش قیمت پسته و سایر خشکبار روبه‌رو خواهیم بود.

ارزانی‌ممقانی خاطرنشان کرد: همچنین محصولاتی مانند تخمه آفتابگردان و بادام زمینی به لحاظ اینکه وارداتی هستند افزایش قیمت خواهند داشت اما در این اقلام نیز با کمبودی روبه‌رو نخواهیم بود.

وی در خصوص نظارت‌های لحاظ شده برای شب یلدا تصریح کرد: بازرسی ویژه‌ای را با مشارکت اتاق اصناف در نظر گرفتیم و با مراکزی که تخلف کنند برخورد خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار مشهد با بیان اینکه ایران بزرگترین صادرکننده و تولیدکننده آجیل در دنیا است، تاکید کرد: در دنیا تقاضا آجیل از ایران با بسیار بالا بوده و هیچ مشکلی برای صادرات و مصرف داخلی نداریم.

ارزانی‌ممقانی با اشاره به اینکه از ایران به صورت مستقیم به 70 کشور دنیا آجیل صادر می‌شود، بیان کرد: سایر کشورها نیز به صورت واسطه‌ای به آجیل کشور ما دسترسی پیدا می‌کنند.