1

انتظارات جدید از روحانیت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی را فرصتی برای بسیج امکانات در مسیر دین توصیف کرد و گفت: انقلاب در عرصه ارتباطات نیز انتظارات جدیدی را از جامعه روحانیت رقم زده است.

حجت الاسلام احمد واعظی روز چهارشنبه در همایش مدیران حوزه‌های علمیه خراسان در مشهد افزود: اگر نظام ناکارآمد شود و حوزه‌های علمیه نقش خود را در تولید دانش مورد نیاز و اندیشه جامعه ایفا نکنند پژواک منفی آن برای حوزه، روحانیت، دین و دینداری است.

 

مدیران حوزوی «برنامه‌محوری» داشته باشند

وی ادامه داد: امروز میلیاردها پیام در فضای مجازی و هر روز رد و بدل می‌شود که نشاگر انقلاب در عرصه ارتباطات است. عالمان، شاعران و نویسندگان در روزگار قدیم جزو عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی بوده‌اند اما امروز همه اشخاص با استفاده از فضای مجازی می‌توانند در فرهنگ عمومی تاثیر بگذارند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شخصیت شناسی، آینده پژوهی و تحلیل را از ویژگی‌های یک مدیر ذکر و بیان کرد: برنامه محوری و تعیین راهبرد از جمله کارهایی است که باید مدیران حوزه علمیه در رسیدن به اهداف مورد نظر در نظر بگیرند.
 

حضور 106 نفر در اجلاس مدیران

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان گفت: در این نشست رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه مدیران مدارس و تلاش برای تربیت نسلی موفق و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام علی حیدری افزود: این همایش با حضور 106 نفر از مدیران مدارس علمیه برادران استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و به مدت 2 روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگروه‌های هم‌اندیشی در مورد موضوعات قرآن و عترت، ادبیات عرب ، فقاهت، علوم عقلی، تبلیغ، سیاست و نحله‌ها، تهذیب و پشتیبانی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این همایش اجرا می‌شوند.

 

 

منبع: ایرنا