1

5000 خانوار پروژه مسکن مهر کاشمر فاقد فضای آموزشی

فرماندار کاشمر گفت: متاسفانه اکنون 5000 خانوار پروژه مسکن مهر کاشمر فاقد فضای آموزشی و مدرسه هستند.

محمدحسن فرهادی در مراسم عملیات تکمیلی آموزشگاه 10 کلاسه برکت در کاشمر که در محل این پروژه در منطقه چهارده معصوم برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان آموزش و پرورش را بستر توسعه هر کشور می دانند، افزود: نگاه ویژه ای که مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش دارند نگاهی بسیار عاشقانه و حیرت آور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان آموزش و پرورش را بستر توسعه هر کشور می دانند، افزود: نگاه ویژه ای که مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش دارند نگاهی بسیار عاشقانه و حیرت آور است.

فرهادی با اشاره به اینکه در این خصوص مقام معظم رهبری می فرمایند؛ توجه به امر مدرسه سازی نشان دهنده درک درست جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: کلنگ احداث این مدرسه 10 کلاسه در یک سال قبل به زمین زده شده است.

فرماندار کاشمر با اعلام اینکه در پروژه مهر نسبت به آموزش و پرورش بی برنامه گی های بسیاری اتفاق افتاد، افزود: متاسفانه به خاطر یک عجله غیر حکیمانه اکنون بیش از 5 هزار خانوار کاشمری در پروژه مسکن مهر فاقد مدرسه هستند و پیش بینی برای این افراد نشده است.

وی با بیان اینکه این مشکلات به جز نبود فضای سبز، خیابان کشی و زیر ساخت های لازم دیگر است، اظهار کرد: این مشکلات ارثیه ای است که از دولت قبل به دولت تدبیر و امید رسیده است.

فرهادی با اشاره به اینکه بحمدالله دولت یازدهم و دوازدهم این مسائل را پذیرفته و همچنان در راستای تکمیل این پروژه ها و کمک به مسائل آموزشی تلاش می کند، بیان کرد: وقتی وحدت رویه بین مجلس و دولت و همه ارکان نظام اسلامی اتفاق می افتد این اقدامات مناسب و ارزنده رخ می دهد.

وی با اعلام اینکه بحمدالله بنیاد برکت در اهمیت به علم و دانش این اقدامات را به ملثه ظهور می گذارند، افزود: برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش همه باید تلاش کنیم.

فرماندار کاشمر توجه ویژه یک کشور به علم را ضامن توسعه یافتگی کشور دانست و افزود: باید توجه همه را به ارتقاء فرهنگ مطالعه جلب کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مدرسه در سه طبقه و در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با زیربنای 1100 متر مربع احداث می شود، گفت: مدرسه 10 کلاسه بنیاد برکت برای 400 دانش آموز متوسطه اول دخترانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرهادی با اشاره به اینکه براساس قول های داده شده عملیات ساخت مدرسه ده کلاسه بنیاد برکت طی مدت 5 ماه آینده به اتمام خواهد رسید، افزود: اکنون 500 میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافته که برای به اتمام رساندن آن به 200 تا 300 میلیون تومان دیگر نیاز است.

 

 

منبع: ایسنا