1

1160 بیمار هموفیلی در خراسان رضوی

رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی گفت: هم اینک هزار و 160 بیمار هموفیلی زیر پوشش این کانون در سطح استان خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند.

محمد یزدی افزود: 580 نفر از مبتلایان به هموفیلی در شهر مشهد ساکن هستند و بقیه بیماران متعلق به سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی هستند. مبتلایان به هموفیلی زیر پوشش این کانون از نوزاد چند ماهه تا بیمار 80 ساله را شامل می شوند که بیشتر مبتلایان جنس مذکر هستند.

رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی به تولد 50 کودک هموفیلی طی امسال تاکنون در این استان اشاره و بیان کرد: پیشگیری از تولد کودکان مبتلا به هموفیلی یکی از اهداف کنترل و مبارزه با این بیماری است. بیماران هموفیلی به چند گروه نظیر اختلالات انعقادی، اختلال فاکتورهای 8 و 9 و اختلال پلاکت تقسیم می شوند.

یزدی افزود: کانون هموفیلی خراسان رضوی سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرد. شناسایی بیمار، تشکیل پرونده، هماهنگی امور بیمه ای، ارائه داروها، تامین بخشی از هزینه های تحصیلی، پوشاک و توزیع ارزاق از خدمات این کانون به شمار می رود.

وی گفت: هزینه داروهای بیماران هموفیلی به صورت رایگان و زیر پوشش بیمه است اما هزینه درمان عوارض جانبی این بیماری مانند خونریزیهای مختلف و تعویض مفصل از چالشهای پیش روی این بیماران است.