1

مگر بانوان نیمی از جامعه را تشکیل نمی‌دهند؟

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بانوان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند بنابراین باید سهم آنها در همه زمینه ها اعم از سهم شان در بخش ورزش همگانی, قهرمانی, اعتبارات و منابع مالی و سرانه ورزشی و … باید به همین نسبت از سوی مدیران در نظر گرفته شود.

فریبا محمدیان، در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان در مشهد مقدس ضمن تشکر از میزبانی خوب استان خراسان رضوی گفت: امیدوارم در این گردهمایی بتوانیم با همفکری و هم افزایی گامی رو به جلو برای ورزش بانوان برداریم و از نظرات و انتقادات شما برای برنامه‌های خود استفاده کنیم.

محمدیان افزود: این گردهمایی به این منظور برگزار می‌شود تا ما بتوانیم کمبود‌ها و کاستی‌های خود را جبران کنیم تا با شناخت و رفع‌ آن‌ها بتوانیم سال 97 را با توان بیشتری آغاز کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: متاسفانه برخی از استان‌ها فعالیت‌هایی که مدنظر ما است را انجام نداده‌اند و کم‌کاری‌هایی انجام شده است اما از آن دسته استان‌هایی که به موضوع بانوان توجه داشتند و برای ارتقا جایگاه بانوان تلاش کرده‌اند تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: برای ارتقا جایگاه بانوان تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم. چیزی که مهم است این است که باید توجه داشته باشیم فعالیت معاونت بانوان در حوزه ستاد, استانها و فدراسیونها باید به صورت افقی باشد, ما منصب بدون اختیار برای بانوان نمی خواهیم. چارت‌های اداری و اجرایی برای جایگاه بانوان در شورای معاونان تصویب شده و بعد از طی مراحل قانونی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان به این حوزه توجه دارد گفت: خوشبختانه حمایت خوبی از سوی سلطانی فر از ورزش بانوان می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: باید در اعتبارات و بودجه‌های ورزشی سهم بانوان دیده شود. در همه حوزه ها باید سهم بانوان به تفکیک جنسیت باشد. مگر بانوان نیمی از جامعه را تشکیل نمی‌دهند؟ لذا باید در تمامی اعتبارات و منابع در بخش‌های مختلف سهم بانوان به عنوان نیمی از جامعه دیده شود، بنا نیست که تمام اعتبار یک بخش مثل بخش همگانی, قهرمانی عمرانی و … فقط برای آقایان هزینه شود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب که حوزه بانوان بدون پشتیبانی رشد نمی یابد گفت: طبق تاکید وزیر ورزش و جوانان باید توزیع منابع به دقت گزارش شود همچنین باید به توزیع جنسیتی منابع هم توجه کرد، برنامه ریزی در حوزه بانوان به خودمان برمی‌گردد و تاثیر آن در جامعه نمود پیدا می‌کند. خواهشم این است که مدیران کل استان‌ها بانوان را ببینند، ما در برخی از استان‌ها می‌بینیم مدیران کل توجه دارند به بانوان و از آن‌ها در پست‌های مدیریتی استفاده می‌کنند باید این مسئله در تمامی استان‌ها دیده شود.

وی یادآور شد: استان‌ها عملکرد خوبی در حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی دارند، باید به خودمان افتخار کنیم که توانسته‌ایم در حوزه ورزش و جوانان به خوبی به این دو حوزه توجه کنیم و در بین دستگاه‌های اجرایی مختلف پیشگام باشیم.