1

رفع تصرف بیش از 354 هزار مترمربع از اراضی ملی طرقبه – شاندیز

رئیس اداره راه و شهرسازی طرقبه- شاندیز گفت: در شش ماه اول امسال مساحت 354 هزارو نهصد و سی مترمربع از اراضی ملی طرقبه- شاندیز به ارزش 920 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

رضا ناصری تاج ور افزود: شهرستان طرقبه شاندیز از ویژگی همجواری با کلان شهر مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا(ع) برخوردار است از تابستان 1387 به شهرستان ارتقاء پیدا کرد و بعد از مشهد مهمترین شهرستان توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر طرقبه و شاندیز به عنوان اولین منطقه بین المللی نمونه گردشگری ایران در سال 1384 توسط دولت برگزیده شده سالانه بیش از 40 میلیون نفر گردشگران داخلی و خارجی را پذیرا می باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی طرقبه شاندیز با اشاره به سابقه و جاذبه کهن تاریخی فرهنگی و مناطق تفرجگاهی شهرستان گفت: بر اساس وضعیت خاص منطقه و ارزش مالی اراضی و به منظور حفظ از اراضی دولتی و شناسایی متصرفانا رسال اخطاریه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده است.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال مساحت 354 هزارو نهصد و سی مترمربع از اراضی ملی طرقبه شاندیز به ارزش 920 میلیارد ریال رفع تصرف شده و حدود 28 مورد توقف عملیات و همچنین پنج دستگاه بیل مکانیکی و هشت دستگاه کامیون با هماهنگی دادستان توقیف شده است.

ناصری تصریح کرد: با همکاری دهیاری ها و مردم منطقه آسفالت حدود 25 کیلومتر از راههای شهرستان با تخصیص 1040 تن قیر طی نیمه اول سال جاری عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی نیم سال اول با پیگیریهای انجام شده و تلاش واحد املاک اداره طرقبه شاندیز حدود 548 هزار متر مربع سند به نام دولت جمهورس اسلامی اخذ و میزان 77 هزار مترمربع رای کمیسیون ماده 12 جهت اراضی منطقه صادر شده است که آمار قابل توجهی محسوب می شود.