1

دخالت‌های عربستان در امور لبنان، قدرت حزب الله را تقویت کرد

امام جمعه سبزوار گفت: دخالت‌های عربستان در امور لبنان با هدف تضعیف نفوذ حزب الله در این کشور و منطقه صورت گرفت اما منجر به تقویت حزب الله در بین گروههای مختلف لبنانی شد.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: عربستان با دینارهای فراوان با حمایت از حزب المستقبل به ریاست سعد الحریری در پی تضعیف جایگاه حزب الله بود.

وی اظهار کرد: حزب الله لبنان با مقاومت و ایستادگی مقابل عناصر تکفیری، وهابی، صهیونیست و استکبار سیطره‌ای در منطقه ایجاد کرده است.
حجت الاسلام مقیسه خاطرنشان کرد: مسیحیان، اقلیت‌های دینی و گروههای مختلف سیاسی لبنان از وجود حزب الله احساس امنیت می‌کنند و توطئه اخیر عربستان، وحدت این گروه‌ها در حمایت از حزب الله را بیشتر کرد.

وی تاکید کرد: استعفای نامتعارف سعدالحریری از مقام نخست وزیری لبنان نتیجه عکس داد و حتی حزب المستقبل نسبت به دخالت‌های عربستان در امور این حزب و کشور واکنش نشان داد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه در سال‌های گذشته گفت: استکبار با همدستی برخی کشورهای منطقه در پی ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه برخی کشورها با شعله‌ور کردن اختلافات مذهبی و قومی بود.

حجت الاسلام مقیسه افزود: راه‌اندازی داعش و گروه‌های تکفیری با همین هدف شکل گرفت که به برکت نیروهای مقاومت اسلامی در مرحله زوال و فروپاشی قرار دارد.
امام جمعه سبزوار اظهار کرد: گام بعدی استکبار در منطقه، همه پرسی اقلیم کردستان بود که با وحدت و اتحاد مردم عراق و کشورهای منطقه این توطئه نیز بی‌نتیجه ماند.
 

منبع: ایرنا