1

«بودجه» را آخر فصل می‌شماریم!

خراسان رضوی از استان­هایی است که همواره بر سر رسیدن به سهمش از بودجه سالانه کشور جدل دارد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی همواره معتقد و معترف بوده‌اند که سهم کمتر از 6 درصدی بودجه کل کشور برای خراسان کافی نیست. این سهم باید تا 8 درصد افزایش باید. اما این افزایش سهم بودجه و تعیین سهم برای پروژه­های مهم نیازمند انسجام بین همه نمایندگان استان است که گاهی خبرهایی از اختلاف نظر بین آنها نیز به گوش می­رسد. در همین راستا به سراغ دو نماینده استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی رفتیم و نظر آنها را جویا شدیم:

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار «صبح امروز» گفت: این که من در مورد انسجام نمایندگان استان نظر بدهم قضاوت جالبی نخواهد شد، ما باید این موضوع را به صورت عملی نشان دهیم نه با حرف.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر افزود: اگر ما توانستیم گام مثبتی برای حل مشکلات استان برداریم یعنی انسجام کافی را داشته­ایم ولی اگر نتوانستیم حرکت مثبتی بکنیم حتی اگر انسجام هم باشد، مفید نبوده است. همه ما باید تلاش کنیم تا حقوق تضییع شده استان احیا شود ولی اگر من فقط به مشکلات حوزه کاری خودم توجه کنم و نگاه کلان نداشته باشم نتیجه این می­شود که استان دچار عقب افتادگی می­شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت­و­گو با صبح امروز گفت: تقسیم بودجه در استان­ها بر اساس یک­سری شاخص و سرانه است.این اعداد و ارقامی که معمولا بیان می­شود که برای خراسان رضوی 5.8 بودجه کل کشور است بر اساس سهمیه است.

بهروز بنیادی تاکید کرد: زمانی که ما برای افزایش بودجه استان مراجعه می­کنیم پاسخی که داده می­شود این است که بودجه کدام استان را کم کنیم تا به خراسان رضوی اضافه شود؟ با این حال برای برخی پروژه­های مهم از مثل برقی کردن قطار مشهد– تهران ، مشهد – گرگان یا آبرسانی از دریای عمان باید تلاش شود تا در این دریف­ها پول بیشتری تخصیص یابد.هنوز بحث تعیین بودجه در مجلس کلید نخورده است ، فعلا در حال اخذ نظرات دستگاه­ها هستند و جمع بندی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: مجلس بزودی در این راستا جلسه خواهد داشت که انشالله همفکری لازم را با سایر نمایندگان استان در این زمینه خواهیم داشت. ما در بحث مسائل استانی کاملا منسجم و متحد هستیم.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»