1

نگاه به اقتصاد باید اعتقادی باشد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: اقتصاد را عرصه مبارزه می‌دانیم و نگاه به این عرصه باید اعتقادی باشد. فلسفه ارتباط سپاه با فعالان اقتصادی از نگاه مبارزه، جهاد و ارتقای این میدان به مبارزه ای برای عزتمندی و استقلال کشور است.

سردار یعقوب‌علی نظری عصر پنجشنبه در بازدید از برخی کارخانه‌های مستقر در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: عزت ما در گرو فعالیت درست، منطقی و جهادی در عرصه اقتصاد می‌باشد و با نگاه اعتقادی و عزم راسخ همه مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد تحریم به دنبال فشار بر ملت ایران است و می‌خواهد عزت، استقلال و آزادی ما را خدشه دار کند. فضای اقتصادی ما فضای جنگی است و مهمترین عنصر برای موفقیت در این راه جرات و نترسیدن می‌باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: یک کارگاه کوچک هم سنگر مبارزه با دشمن در عرصه اقتصاد است و نباید دچار مشکل شود. سپاه وظیفه خود می‌داند بتواند برای حل مشکل واحدهای تولیدی اقدام کند و به حل مشکل افتخار می‌کند.

وی افزود: جلسات برای بیان صحبت‌های کلی، هماهنگی و تقویت روحیه است و برای حل مشکل نمی‌توان فقط بر مسائل نظرب متکی بود بلکه باید تجربه و علم را مخلوط کنیم.

سردار نظری ادامه داد: مشکل اشتغال در حوزه کارگاههای کوچک و روستاها بخاطر اعتبار نیست بلکه باید برخی فعالیت‌ها اصلاح شود و این کار نیاز به آموزش و انتقال تجربه دارد.

وی گفت: کمتر از 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم می‌شود و 80 درصد آنها به مدیریت، استفاده صحیح از تجارب و تکنیکها و هزینه درست اعتبارات مربوط است. با استفاده از ظرفیتهای طبیعی، نرم افزاری و فکری موجود در کشور در کنار عزم و اراده و با استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی همه مشکلات قابل حل است.
در ادامه این نشست، عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: راز و رمز موفقیت در اقتصاد تعامل، گفت و گو، احترام متقابل و صداقت در رفتار است.

محسن شرکا افزود: باید کاری کنیم که تولیدات ایرانی هم در تلویزیونهای کشورهای همسایه تبلیغ شود. راز و رمز اقتصاد و عرصه صادرات و واردات یک جاده دو طرفه است.

مدیرعامل یکی از واحدهای تولیدی نیز گفت: همه مردم از جنس باکیفیت استقبال و آن را خریداری می‌کنند اما جنس بی کیفیتی که با نام ایران تولید شود نام تجاری کشور ما را نابود می‌کند.

علیرضا دربان ثانی ادامه داد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان خرید مواد اولیه و قیمت گران آنها است که بر قیمت نهایی محصول اثر می‌گذارد و همین باعث می‌شود دیگر کشورها بازار را از دست تولیدکنندگان ایرانی بگیرند.

وی اضافه کرد: تولیدکننده نیاز به حمایت و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت دارد تا بتواند سرپا بماند و اشتغال ایجاد کند در غیر اینصورت نابود می‌شود.