1

فرد متخلف در اداره محیط زیست یکی از کارمندان باسابقه است

معاون دادستان مشهد گفت: فرد متخلف یکی از کارمندان با سابقه است که سال‌های سال به مردم  خدمت کرده است.

محمد بخشی‌محبی با اشاره به دستگیری یکی از مدیران دولتی خراسان رضوی، اظهار کرد: چندی پیش یکی از شهروندان به دادستانی مراجعه کرده و مبنی بر اینکه یکی از معاونین اداره کل محیط‌زیست استان برای دریافت یک مجوز از وی تقاضای وجهی کردند که بهشان مجوزی بدهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صدور مجوزهای حوزه محیط‌زیست با سلامت مردم مرتبط است و یکی از دغدغه‌های حوزه دادستانی این است که مجوزی خلاق قانون صادر نشود و سلامت مردم در محیط‌زیست با خطر مواجه نکند، این موضوع در دستور کار حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد قرار گرفت و نهایتاً بعد از تمکین گزارش‌های که نسبت به موضوع مطرح شده بود به یکی از بازپرس‌ها ارسال  شد.

بخشی محبی تصریح کرد: با دستور قضایی نسبت به دستگیری این فرد متخلف به همراه وجهی که دریافت کرده بود، اقدام شد و پرونده قضایی و بازپرسی در این زمینه تشکیل شد. در حال حاضر، تحقیقات مقدماتی درخصوص رسیدگی به موارد احتمالی دیگر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فرد متخلف یکی از کارمندان با سابقه است که سال‌های سال به مردم  خدمت کرده و یکی از سرمایه‌های نظام محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما بارها در جلسات خود با مسئولان گفته‌ایم که  اگر فساد در امور مالی شیوع پیدا کرده و کسی لقمه حرام دریافت کند گرفتار این قضیه کند سلامت مردم مهم است دستگاه‌های که مرتبط با سلامت مردم باشد وحفظ محیط‌زیست باشد رصد می‌کنیم و به موارد مشکوک برخورد کنیم با قاطع  برخورد خواهد شد.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: ورود به این موضوع بعد از دستور رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان مبنی‌بر برخورد با مدیران سهل‌انگاری که برای شهروندان در حوزه‌های ادارای مشکلاتی ایجاد می‌کنند، به‌عنوان یکی از حقوق عامه موضوع در دستور کار معاونت دادستان قرار گرفته است. یکی از دغدغه‌هایی که بعضی ‌از مواقع منعکس شده، بحث حق مشاوره‌ها و بحث پرداخت‌هایی است که بین ارباب‌رجوع و مجموعه خدمت‌رسان .