1

پلیس گردشگری تشکیل می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: تا پایان مهر نیروهایی را با عنوان پلیس گردشگری در مناطق تردد مسافران مستقر خواهیم کرد که این نیروها توانایی صحبت به سه زبان عربی ، انگلیسی و روسی را دارا هستند.

سردار قادر کریمی در نشست خبری هفته نیروی انتظامی به بیان برنامه‌های هفته نیروی انتظامی پرداخت و گفت: هفته نیروی انتظامی با دعای ندبه صبح روز جمعه آغاز خواهد شد و در طول این هفته یک عملیات اجتماعی برای گزارش عملکرد و ارائه برنامه سال پیش رو داریم و از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی خود برای این عملیات استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در این هفته برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی قبل از نماز جمعه، اجرای صبحگاه مشترک و نمایش اقتدار، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، عیادت از بیماران همکار نیروی انتظامی، اهدای خون کلیه کارکنان، دیدار با ائمه جمعه و جماعت استان، اصناف، مسئولین قضایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان و اساتید دانشگاه، حضور هر روزه در مرکز 197 و ارتباط با مردم، برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان، اجرای همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، چاپ و توزیع ویژه نامه پلیس رضوی، دیدار همگانی همکاران در سطح شهر مخصوصا حاشیه شهر و بسیاری از برنامه‌های ورزشی و تفریحی و آموزشی دیگر در نظر گرفته‌ایم. این اقدامات باید راهگشا برای دریافت مطالبات مردم و توقع از پلیس برای برنامه ریزی یکسال آینده با شعار پلیس برای امنیت، امنیت برای همه باشد.

کریمی تصریح کرد: ما اخیرا در بحث تجهیز نیروهای گشتی اقدامات موثری انجام دادیم و با ایجاد یگان امداد که بتواند علاوه بر حضور در سطح شهر کمک به پیشگیری از جرم انجام دهد. قابل ذکر است با همین اقدامات در چهل روز گذشته توانستیم نسبت به مدت مشابه در سال قبل چهار درصد کاهش سرقت را در سطح خراسان رضوی داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در خصوص جابجایی‌ها پس از تغییر فرمانده‌هان انتظامی استان و حضور فرماندهان و نیروهای غیر بومی در پلیس خراسان گفت: من همواره معتقدم باید از ظرفیت‌های خود استان استفاده کرد و تا کنون هیچ تغییری در سیستم مدیریتی سازمان نداشته‌ام ولی قطعا اگر جایی نیاز به تقویت داشته باشد این امر صرت می‌گیرد البته این جابجایی در  دوره من بیشتر از 5 درصد نخواهد بود.

وی در خصوص گزارش عملکرد سال جاری گفت: 15 تن انواع مواد مخدر از اول سال جاری تاکنون کشف و ضبط شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. در بحث کشفیات قاچاق کالا و ارز نیز در این مدت هفت درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم. همچنین در نیمه نخست امسال 6 هزار و 906 کیلوگرم مواد محترقه در استان کشف شد که 54 درصد نسبت به مدت مشابه سال قیل کاهش داشته است.

وی افزود: در بخش آدم ربایی نیز در 6 ماهه نخست امسال در استان تیم های پلیس به خوبی عمل کردند و آسیبی به گروگان‌ها وارد نشد.

سردار کریمی در ادامه این آمار گفت: امسال حدود 10 درصد تماس های عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که به 812 هزار و 218 تماس عملیاتی رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی قرارگاه امام رضا (ع) در دهه اول محرم برای تامین امنیت عزاداران در مشهد اضافه کرد: در بخش امنیت دهه اول محرم اقدامات خوبی انجام شد و 320 هیات در حرم مطهر رضوی با امنیت بالا به عزاداری پرداختند.

کریمی در بخش پایانی این نشست از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پلیس گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه گردشگران خارجی ما زمانی که در مشهد دچار مشکل می‌شوند اکثرا نمی‌توانند با پلیس ارتباط برقرار کنند، من خودم در میدان بیت‌المقدس شاهد این موضوع بوده‌ام و این اصلا برای ما خوب نیست. در همین راستا ما تا پایان مهر نیروهایی را با عنوان پلیس گردشگری در مناطق تردد مسافران مستقر خواهیم کرد که این نیروها توانایی صحبت به سه زبان عربی ، انگلیسی و روسی را دارا هستند.

 

 

گزارشی از رضا شجاع