1

نظارت کامل بر رانندگان سرویس مدارس

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، دستورات ویژه به پلیس راهور برای نظارت کامل بر نحوه رانندگی سرویس مدارس صادر شده است.

قاضی سید هادی شریعت یار معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان این مطلب که با توجه به نزدیک شدن به آغاز بازگشایی مدارس افزود: دستورات ویژه به پلیس راهور در خصوص نظارت بر نحوه رانندگی ، رانندگان سرویس مدارس صادر شده است تا انشاالله در سال جدید شاهد حوادث رانندگی توسط خودروهای سرویس مدارس در سطح شهرستان مشهد نباشیم.

این مقام قضایی گفت : امیداوریم با توجه به نزدیک شدن به اول مهر و بازگشایی مدارس ، رانندگان مراقب رانندگی خود بویژه در نزدیکی مدارس باشند تا شاهد حوادث تلخ برای دانش آموزان نباشیم.

رییس کار گروه پیشگیری از تصادفات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین طی دستوری،از مدیر کل آموزش و پرورش استان خواست تا با توجه به درصد بالای آمار تصادفات عابران پیاده با وسایل نقلیه واهمیت آموزش و فرهنگ عبور و مرور در معابر، با محوریت آموزش و پرورش، حتما به کلیه مجموعه های مربوطه و مسولین تمام مقاطع تحصیلی، اعلام شود که بطور مستمر و اخصا ًدر روزهای آغازین سال تحصیلی تذکرات و آموزشهای لازم در خصوص چگونگی تردد و عبور و مرور در خیابانها و معابر و قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان توسط مدیران مدارس و کارشناسان راهنمایی و رانندگی داده شود و در دستور قرار گیرد. تا امنیت و سلامت سرمایه های انسانی جامعه تامین گردد. زیرا متاسفانه امروزه مورد غفلت قرار گرفته و سایه سنگین تصادفات همگان را تهدید می نماید.