1

نبود طرح توجیهی برای اشتغال مشکل روستاها است

نماینده گناباد و بجستان در مجلی شورای اسلامی گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات در روستاها کم توجهی به بحث اشتغال و نداشت طرح توجیهی است.

حمید بنایی  افزود: خوشبختانه نگاه دولت و مجلس به روستاها یک نگاه توسعه ای و حرکت به سمت اشتغال است.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه ای ۱.۵ میلیارد دلاری از سوی دولت به مجلس رسید که با تصویب نمایندگان این مبلغ از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها هزینه خواهد شد.

وی گفت: نبود طرح توجیهی با رویکرد اشتغالزایی از سوی دهیاران یکی از مشکلات اساسی است و بیشتر بودجه روستاها صرف کارهای عمرانی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: سال گذشته حدود پنج  میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های گناباد تخصیص یافته است ولی متاسفانه سرانه بودجه دهیاری ها در کشور عادلانه نیست.

بنایی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته توسط کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزارت نفت افزود: امسال چهار میلیون تن قیر رایگان به روستاها تخصیص خواهد یافت که از این میزان ۳۵ هزارتن برای خراسان رضوی در حوزه بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشد که دهیاران و مسئولان در جذب اعتبارات تلاش فراوان همراه با برنامه داشته باشند.