1

مشهد صاحب «بانک ایده» می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: بانک ایده و اطلاعات در شهر مشهد ایجاد گردد تا با استفاده از این ظرفیت خدمات بهتر و مناسب تری در حوزه‌های مختلف شهری ارائه شود.

حمیدرضا موحدی زاده در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه نهادهای غیرحاکمیتی و بیست و چهارمین کافه ایده که در محل بوستان کوهسنگی و به همت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد برگزار می‌شود، افزود: شهردار مشهد در نخستین جلسات خود یکی از برنامه‌ها را تشکیل و ایجاد بانک ایده اعلام نموده است.

موحدی‌زاده در ادامه افزود: نیازمند ایجاد مرکزی هستیم که ایده‌ها را از شهروندان دریافت نماید، آنها را پردازش کرده و سپس ماحصل این پردازش را به صورت مجموعه اطلاعات مشخص و کاربردی در قالب طرح‌ها و لوایح قانونی به کمیسیون‌های تخصصی شورا آورده شود و به بحث و گفتگو در این زمینه بپردازیم تا برای تصویب نهایی به صحن علنی شورا برده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: ایده‌هایی که در تیم‌ها و گروه‌های فعال در “کافه ایده» مطرح می‌شود باید به بانک اطلاعاتی آورده شود و افراد کارشناس و متخصص در این حوزه، ایده‌ها را پردازش، دسته بندی و اولویت‌های قابل اجرا شدن بررسی نمایند.

موحدی زاده با بیان اینکه خلاقیت به معنی نوآوری در ذهن است و می‌تواند در موضوعات مختلف افکار جدید و نویی را عرضه کند، گفت: زمانی که این فکر‌های نو، تبدیل به یک کار جدید شوند، نوآوری اتفاق میافتد؛ برنامه‌هایی مثل “کافه ایده» باید خلاقیت و نوآوری را به یکدیگر پیوند دهد تا شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

شایان ذکر است “کافه ایده» و نمایشگاه سمن‌ها و نهادهای حاکمیتی به صورت هفته‌ای در بوستان‌های سطح شهر برگزار می‌شود و آماده استقبال از شهروندان مشهدی است.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس