1

تعامل مدیریت شهری با اصناف برای ارائه خدمات به زائران حسینی(ع)

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از تعامل مدیریت شهری با اصناف و اتحادیه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی(ع) در ایام اربعین خبرداد.

احسان اصولی افزود: در شورای پنجم در خصوص موضوعاتی همچون راهپیمایی اربعین و مناسبت‌های مذهبی همچون ایام محرم و دهه پایانی ماه صفر رویکرد اساسی اتخاذ شده است. همواره این رویکردها برپایه و اساس فرهنگ مردمی شکل گرفته است.

اصولی یکی از رویکردهای شورای پنجم را توجه به مناسبت‌های مذهبی دانست و گفت: تکیه بر کمک‌ها و حمایت‌های مردمی جزء اصلی و مهم این رویکرد است.

وی با بیان اینکه کسبه و بازاریان همواره یکی از اساسی‌ترین نقش‌ها را در حوزه رفتار مردمی و در جهت تقویت، توسعه، بسط و گسترش این شعائر دینی و مذهبی دارا هستند، تصریح کرد: در همین خصوص نشست هم اندیشی با حضور روسای اصناف، اتحادیه‌ها و هیئت رئیسه اتاق اصناف تشکیل شد. هدف از این نشست، مردمی شدن مراسم و اتکا به کمک‌های مردمی بود.

اصولی در ادامه افزود: عمده اقدامات خیرخواهانه‌ای که در مراسمات ملی و مذهبی توسط اصناف و کسبه شکل میگیرد، باید ساماندهی شود؛ در نشست هماهنگی با اصناف خواسته شد تا برنامه‌های ایشان در هماهنگی با ستاد اربعین شهرداری مشهد اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: این هماهنگی سبب می‌شود تا فعالیت‌ها به شکل متمرکز و منسجم‌تر اجرا شود؛ از انجام کارهای موازی و معطوف شدن به یک حوزه خاص که سبب غفلت از دیگر زمینه‌های خدماتی به زائران شود، باید پرهیز کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از ابراز حمایت و اعلام آمادگی روسای اتحادیه‌ها و هیئت رئیسه اتاق اصناف برای همکاری با ستاد اربعین شهرداری خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد در درون اتاق اصناف نیز ستاد اربعین شکل گیرد.

اصولی عمده اقدامات شهرداری مشهد برای ایام اربعین حسینی را در نجف اشرف اعلام کرد و تصریح کرد: از اصناف خواسته شده تا توجه ویژه‌ای به برنامه‌های شهرداری در این شهر داشته باشند و از این طریق وجه مردمی بودن و کمک‌های مردمی که در بحث اربعین در نظر داریم، تامین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورا، شهرداری برنامه اجرایی خود برای ایام اربعین را به کمیسیون فرهنگی شورا ارائه داد و پس از بررسی‌های لازم این برنامه تصویب شد و توسط ستاد اربعین در دست اجراست.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس