1

تامین منابع؛ مهم‌ترین دغدغه تامین اجتماعی خراسان رضوی

معاون بیمه‌ای مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی، تامین به موقع منابع بیمه‌ای و درآمدی و بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی را از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه اصلی این اداره کل در سال جاری دانست.

جعفر برومند روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تامین اجتماعی گناباد به خبرنگاران گفت: تامین نشدن به موقع منابع درآمدی مشکلات بسیار برای اداره کل تامین اجتماعی استان ایجاد کرده که هم افزایی و توجه بیشتر کارفرمایان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط نسبت به این امر ضروری است.

وی توسعه کمی و کیفی خدمات الکترونیکی، ارائه صد درصدی خدمات مکانیزه، افزایش خدمات غیرحضوری، کاهش بوروکراسی اداری و توسعه کمی و کیفی خدمات فضای مجازی برای بیمه شدگان را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و رویکردهای این اداره کل در سال‌جاری برشمرد.

وی افزود: تامین اجتماعی در استمرار سیاستهای دولت تدبیر و امید و دولت دوازدهم تلاش می‌کند در کنار افزایش سطح کیفی خدمات دامنه افراد زیرپوشش به ویژه در بخش حرف و مشاغل آزاد را افزایش دهد.

فرماندار گناباد نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات کارفرمایان و واحدهای تولیدی در روند استفاده از خدمات تامین اجتماعی گفت: باید با بهره گیری بیشتر از اختیارات مدیریتی برای رفع این تنگناها اقدام کرد و این به معنای دور زدن قوانین نیست.

محمد علی نبی پور افزود: مکانیزه و الکترونیکی شدن پرونده‌ها و خدمات تامین اجتماعی در چهار سال گذشته نقش مهمی در سرعت بخشی ارائه خدمات به مردم داشته است.

وی اظهار کرد: سیاست‌های دولت یازدهم بر خلاف دولت قبل از آن نوعی آرامش در تامین اجتماعی ایجاد کرد و باید با هم افزایی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط خدمات این بخش بیش از پیش روان‌سازی شود.
 

 

منبع: ایرنا