1

افزایش 10 درصدی دستگیری متجاوزان مرزی در خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار متجاوز در مرزهای شرقی این استان دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد بیشتر شده است.

سردار ماشاالله جانثار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پاسگاههای حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد افزود: زیرساختهای بسیار مطلوبی در مرزهای خراسان رضوی ایجاد شده و با هوشیاری، توان و آمادگی بالای نیروهای غیور مرزبانی در حال حفاظت از خاک این مرز و بوم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه ای از سوی دشمنان به کشور ایران اسلامی وارد شود.

وی ادامه داد: مرزبانان به عنوان نیروهایی کارآمد با تمام قوا و صلابت در راستای امنیت و آسایش هموطنان و در راستای دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریتهای ذاتی خود تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: هیچگونه تحرکی از سوی گروههای مختلف و دشمنان در جوار مرزهای شرقی برای ایجاد ناامنی و بر هم زدن آسایش هموطنان انجام نشده و دشمنان بدانند که در صورت هرگونه تحرکی جواب دندانشکنی به آنها خواهیم داد.

وی افزود: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان و مرزداران واقعی هستند که در طول شبانه روز در کنار مرزبانان عهده دار حفاظت مرزها هستند و این افتخار و یک نعمت بزرگ برای آنها است و نگهداری و پایداری امنیت در مناطق مرزی مشترک با کشور افغانستان نتیجه همکاری و ارتباط تنگاتنگ مردم با نیروهای مرزبانی است.

او به ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی ایران از سمت مرزهای مشترک خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ظرف 6 ماه نخست امسال افزون بر دو تن انواع مواد مخدر در مرزهای مشترک کشور ایران و افغانستان کشف و ضبط شده که 95 درصد آن از نوع مواد مخدر صنعتی بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.

خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در حوز ه شهرستان تایباد واقع است. مرکز این شهرستان 117 هزار نفری در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

 

منبع: ایرنا