1

کمبود 3 هزار تخت بیمارستانی در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد همچنان با کمبود 3000 تخت بیمارستانی مواجه است

شاپور بدیعی امروز در گردهمایی توجیهی اعتباربخشی بیمارستان‌های قطب 9 کشور که با حضور مدیران این بیمارستان‌ها در بیمارستان فوق‌تخصصی اکبر برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم کیفیت خدمات را افزایش دهیم شاید بتوانیم خلا کمی در زمینه کبود تخت‌ها  را پوشش دهیم. هدف ما این است که تمام تخت‌های بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی  قطب 9 کشور و به ویژه مشهد را به بهترین بهره‌وری برسانیم.

وی ادامه داد: مشهد شامل تنها مجاورین نمی‌شود زائرین و اتباعی که در این شهر وجود دارند بالغ بر 750 هزار نفر می‌شوند، آنها هم نیازمند ارایه خدمات سلامت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی  و حتی سرمایه‌گذارانی که وزارت بهداشت مشخص کرده است به برنامه‌ریزی در مورد پیگیری ساخت تخت‌های که مشهد کم دارد پرداخته می‌شود. در چند ماه آینده برنامه‌های جدیدی در مورد کارهای ساختمانی در حوزه سلامت به ویژه بهداشت و درمان اعلام خواهیم کرد.

بدیعی با بیان اینکه «با افزایش یکسری فضاهای درمانی که در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجادشد، توانستیم ارایه خدمات در بحث کمی را افزایش دهیم»، عنوان کرد: بیمارستان کودکان اکبردر حال تبدیل شدن به یک مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی بزرگ در شرق کشور است همچنین بیمارستان امام رضا(ع) 2 را افتتاح کردیم. در هشت ماه گذشته هفت بیمارستان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شده یک بیمارستان دیگر هم در 17 ربیع الاول افتتاح خواهد شد که با افتتاح آن از نظر نظام دانشگاه علوم پزشکی تعدادبیمارستان‌های ما کامل می‌شود و از حالا به بعد باید به ارایه کیفی خدمات بپردازیم.

 

 

منبع: ایسنا