1

چمنیان: شک نکنید اسپانیا روز سختی خواهد داشت

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان تاکید کرد که تیمش برابر اسپانیا در یک‌چهارم نهایی جام جهانی زیر 17 سال، هجومی بازی خواهد کرد.

«عباس چمنیان»، در نشست خبری پیش از بازی با اسپانیا عنوان کرد: خیلی خوشحالم در کوچی هستیم. این مسیری بود که هدف‌گذاری کرده بودیم و خوشحالم که در مسیر هدف قرار داریم. می‌دانیم بازی سختی در پیش داریم اما شک نکنید اسپانیا هم روز سختی خواهد داشت. ما برای این مسابقه به طور کامل آماده هستیم. این انگیزه بالا را داریم که به جمع چهار تیم برتر جهان برسیم. اسپانیا را آنالیز کرده‌ایم و راه‌های موفقیت مقابل این تیم را می‌دانیم. همیشه فوتبال اسپانیا قابل احترام است و امیدوارم با موفقیت از بازی خارج شویم.

وی درباره تجربه بازی مقابل آلمان و تاثیر این موضوع بر بازی اسپانیا گفت: ما همیشه تلاش کرده‌ایم از بازی‌های‌مان درس بگیریم. چه این حریف آلمان بزرگ باشد و چه تیمی باشد که از نظر اسمی پایین‌تر است. این فقط به این‌جا برنمی‌گردد و همیشه همین نگاه را داریم. به طور حتم درس‌های بازی اسپانیا هم در آینده به ما کمک زیادی می‌کند.

سرمربی تیم ملی درباره استراتژی تیم ایران در بازی با اسپانیا اظهار داشت: ما می‌دانیم بازی با اسپانیا مثل مسابقه با مکزیک مرگ و زندگی است. پس اولویت ما پیروز شدن در این بازی است. اطمینان داشته باشید که از ما در این مسابقه بازی تهاجمی خواهید داد و فرصت زیادی به اسپانیا نخواهیم داد.

وی درباره زدن سه ضربه پنالتی ایران در مسابقات قبلی توسط سه بازیکن مختلف و این که آیا بازیکنانی که قرار است در صورت رسیدن بازی امروز به پنالتی، این ضربات را بزنند مشخص شده‌اند یا نه، گفت:این موضوع نشان می‌دهد که همه بازیکنان ما آماده هستند. بازیکنان آماده ما در مسابقات قبلی باعث گرفتن پنالتی شدند. این که سه نفر این پنالتی‌ها را زدند نشان می‌دهد کل تیم آمادگی خوبی دارند. البته استراتژی ما در بازی با اسپانیا پیروز شدن در جریان مسابقه است.اما اگر بازی به پنالتی برسد همه این آمادگی را دارند که ضربه را بزنند.

سرمربی تیم ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری که تیم ملی ایران را با لسترسیتی مقایسه کرده بود اظهار داشت: ما یک کشور هستیم و یک باشگاه نیستیم. من اصلا دوست ندارم تیم ملی نوجوانان ایران به تیمی شبیه شود. ما خودمان هستیم. این که ما استراتژی بازی‌مان چیست مشخص است. عملکرد ایران در چهار بازی گذشته نشان می‌دهد ما تعادل خوبی در دفاع و حمله داشته‌ایم. استراتژی ما گل نخوردن و ایجاد فرصت‌های گلزنی زیاد است.

وی درباره تجارب و خاطراتش از حضور در  هند گفت: حس خیلی خوبی از هند دارم. ما اشتراکات زیادی با شما داریم. مردم بسیار خونگرم و مهربانی دارید که این موضوع در میان ایرانی‌ها هم وجود دارد. دو تجربه خوب هم از هند داریم که در سال گذشته و امسال انجام شد. این برای من و بازیکنانم یک نقطه روشن بوده است.

چمنیان درباره این که آیا تیم ایران آمادگی روحی دیدار با اسپانیا را دارد یا نه اظهار کرد: روحیه پیروزی طلبی ایران تمام شدنی نیست. به طور حتم بازیکنان ۱۰۰ در صد برای حضور در این مسابقه راضی‌اند. بلافاصله پس از پایان دیدار ایران و عراق پارسال در بازی‌های آسیایی، کارمان را برای این روزها آغاز کردیم. اولویت ما آمادگی ذهنی برای چنین مسابقات بزرگی بود. سپس به اجرای تاکتیک‌هایی که در این چهار بازی به ما کمک کرد فکر می‌کردیم. درست است حضور اسپانیا در مرحله گروهی در کوچی به این تیم کمک کرد تا با شرایط آب و هوایی و زمین ورزشگاه آشنا شود اما ما امتیازات داریم که آن‌ها ندارند. ما فقط در برابر مردم ایران مسئول نیستیم بلکه دوست داریم هر بیننده‌ای که مسابقات ما را می‌بیند راضی شود و لذت ببرد. همان طور که مردم گوا تیم ایران را خیلی خوب تشویق کردند به طور حتم مردم کوچی هم تیم ایران را مثل تیم کشورشان تشویق می‌کنند.