1

واکنش سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون در انتخابات 98

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به اظهارات رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد و آن را زودهنگام دانست و در عین حال بر هم افزایی بین نیروهای معتدل نیز تاکید کرد.

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شهریورماه سال‌جاری گفته بود که در انتخابات سال 98 با پرچم اصلاح‌طلبانه وارد می‌شویم و ائتلاف نمی‌کنیم. به اعتقاد کارشناسان سیاسی تأکید عارف بر عدم ائتلاف با دولت‌ها و اعتدال‌گرایان ریشه در برخی از دلخوری‌های وی در جریان ریاست مجلس دهم دارد که البته وی نیز به‌صراحت در همین زمینه می‌گوید: متأسفانه قبل از شروع مجلس و بعدازآن، در ماه‌های اول یک تعداد از افرادی که با این نگاه در لیست امید قرار داده بودیم در فراکسیون امید حضور پیدا نکردند و حتی بعضاً رو درروی فراکسیون امید هم قرار گرفتند یعنی احساس عمومی دوستان شورای عالی سیاست‌گذاری این بود که طرح ائتلاف را مطرح نکنیم و نمی‌توانیم با این نگاه مکانیزم ائتلافی پاسخگوی مردم باشیم.

رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس که هم‌اینک سخنگوی حزب اعتدال و توسعه را بر عهده دارد در پاسخ به اظهارات عارف ضمن یادآوری سابقه حزب متبوعش، اظهار داشت که ما یک حزب مستقل هستیم و امروز و دیروز هم نیست که تشکیل‌شده‌ایم.

وی یادآور شد: حزب اعتدال و توسعه بامشی و گفتمان اعتدال در میدان انتخابات و سایر محافل حضور پیداکرده و امروز نیز بهترین گفتمان اعتدال است چراکه ما از تندروی‌ها ضربه خورده‌ایم. سبحانی‌فر به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل توصیه کرد که بامشی اعتدال به توسعه کشور کمک کنند و البته هرگونه اظهارنظر در مورد ائتلاف یا عدم ائتلاف را زودهنگام دانست.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تأکید کرد: تا موقع انتخابات فاصله زیاد است و البته تأکید ما همچنان بر هم‌افزایی است و بهتر است بر همین طبل کوبیده شود، چراکه بهترین راه این است که مجموعه‌های اعتدال‌گرا در کنار یکدیگر باشند تا کشور را بسازند.

سبحانی فرد در پایان گفت: البته آن زمان هم که این مسائل (اشاره به اظهارات عارف درباره عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون) مطرح شد، برخی‌ها انتقاد کردند که همه باید کنار هم باشیم.

اشاره سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به اظهارات عباس عبدی فعال سیاسی و تئوری پرداز اصلاح‌طلبان است که در نقد اظهارات عارف تأکید کرد: طرح این موضوع در شرایط کنونی از سوی آقای عارف محل ایراد بود. موضوع محوری عرصه سیاسی ایران نیز الآن این مسئله نیست. کسی هم نمی‌تواند به‌تنهایی از طرف اصلاح‌طلبان چنین موضعی را بگیرد. فکر نمی‌کنم الآن بتوانیم در مورد این قضیه به‌طور دقیق صحبت کنیم. این مسئله نیازمند گذشت یک سال وقت است که بهتر بتوان در این مورد به تصمیم‌گیری رسید. محمد عطریانفر از اعضای برجسته حزب کارگزاران و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم اظهارات عارف را که توسط وی به همه جریان اصلاح‌طلب تعمیم داده‌شده بود را جدا کرد و آن را فقط «نظر شخصی عارف» دانست.

 

 

منبع: فارس