1

هویت قابل اتکاء در شهر مشهد تقویت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: آنچه که بتواند هویت منسجم، واحد و قابل اتکاء در شهر مشهد به وجود آورد باید تقویت شود.

احسان اصولی ضمن حضور در مراسم یادمان هشتاد و سومین سالگشت تاسیس بیمارستان امام رضا(ع) و تقدیر از پیشکسوتان این بیمارستان که با پخش مستند«شفاخانه» نیز همراه بود،افزود: تقویت و انسجام هویت شهر مشهد یکی از اولویت ها و راهبردهای تعریف شده شورای پنجم در حوزه فرهنگی است.

وی همچنین اظهار داشت: آنچه که بتواند این هویت منسجم، واحد و قابل اتکاء را در شهر مشهد به شهروندان ما معرفی کند و محلی برای اتکاء و افتخار ایشان قلمداد شود، مجموعه شورا و کمیسیون فرهنگی از آن حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: در ذیل این راهبرد، اقداماتی نیز همچون حمایت از برنامه هایی از این دست بعمل خواهیم آورد.

اصولی با بیان اینکه ما معتقدیم در شهر مشهد ظرفیت‌ها، پتانسیل‎‌ها، افتخارات، اساتید و چهره های صاحب‌نام بسیاری وجود دارد، گفت: تقدیر از این بزرگواران علاوه بر اینکه به غنای فکری و فرهنگی ما خواهد افزود، بلکه هویت قابل اتکاء در شهر مشهد و در بین اقشار مختلف جامعه را نیز به خوبی تقویت خواهد کرد.

وی با اشاره به مستند شفاخانه که در این مراسم پخش شد و اطلاعات کاملی از بیمارستان امام رضا(ع) طی ادوار مختلف ارائه نمود، خاطرنشان کرد: ساخت چنین مستندی اقدام بسیار نوآورانه ای بود که مورد استقبال شورا و کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

اصولی تصریح کرد: هویت شکل گرفته در این شفاخانه و بیمارستان متعلق به حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در پیوند با سیره رضوی و سیره اهل بیت تعریف می‌شود و ما آن را قابل تعریف میدانیم.