1

محوطه‌ای برای برگزاری تجمعات مردمی مشخص شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش هیات رییسه برای تقویت بعد نظارتی مجلس، علت تعطیلی جلسات علنی سه‌شنبه‌های مجلس را یاری رساندن به پیشبرد برنامه‌های کمیسیون‌ها دانست و با بیان این‌که این تغییر زمان برگزاری جلسات موقتی است، در واکنش به دیوارکشی اخیر پیرامون ساختمان پارلمان، گفت که لازم است، محوطه‌ای برای برگزاری تجمعات مردمی مشخص شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به تغییرات اخیر در وضعیت امنیتی ساختمان مجلس اعم از منع ملاقات مردمی در روزهای جلسات علنی، دیوارکشی پیرامون ساختمان پارلمان، کاهش یکی از ۳ جلسه علنی هفتگی و افزایش یک جلسه غیرعلنی هفتگی در دستورکار مجلس گفت: واقعیت این است که تغییر در دستورکار مجلس درمورد علنی یا غیرعلنی بودن جلسات ارتباطی به مسائل امنیتی ندارد.

وی افزود: باتوجه به این‌که هیات رییسه مجلس در دوره فعلی تصمیم گرفت به پیشنهاد نمایندگان بُعد نظارتی مجلس را نسبت به بُعد تقنینی تقویت کند، این تغییرات صورت گرفته است.

نماینده اصولگرای مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: به بیان دیگر برای تقویت بُعد نظارتی لازم است مسئولان اجرایی باحضور مداوم در مجلس به نمایندگان ملت گزارش‌هایی ارائه کنند و این درحالی است که برخی مسئولان خواستار بیان مطالب در جلسات علنی هستند و برخی دیگر تاکید دارند که باید مسائل در جلسات غیرعلنی مطرح شود.

وی در واکنش به این سوال که با این همه، دسترسی به نمایندگان برای خبرنگاران مختل می‌شود، گفت: این‌که خبرنگاران در زمان برگزاری جلسات کمیسیون‌ها قادر به حضور در مجلس نیستند، مسئله‌ای است که باید از طریق روابط عمومی مجلس پیگیری و مرتفع شود. وگرنه نمایندگان در مجلس حضور دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که هدف از تعطیلی جلسات سه‌شنبه هم صرفاً این است که بتوانیم با صرف وقت بیشتر در کمیسیون‌های تخصصی، دستورکارهای عقب‌مانده را بررسی کنیم و به نتیجه برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دیوارکشی پیرامون ساختمان پارلمان و اختلال در برگزاری تجمعات مردمی مقابل ساختمان مجلس گفت: به هر حال باید یک محوطه‌ای مشخص برای برگزاری تجمعات مردمی مقابل مجلس درنظر بگیرند که هم ابعاد امنیتی لحاظ شود و هم احیاناً مشکلی برای مردم منطقه ایجاد نکند و منجر به ترافیک نشود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال بعضاً برگزاری این تجمعات ترافیک شدید ایجاد می‌کند و بنابراین باید محوطه‌ای به این منظور درنظر گرفته شود که مردم بتوانند با حضور در این محوطه، صدایشان را به گوش نمایندگان برسانند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به آخرین وضعیت طرحی که به‌منظور ارتقای سطح امنیتی مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال تدوین بود، گفت که جزئیات این طرح را باید از ناظران هیات رییسه مجلس بپرسید.

 

 

منبع: ایلنا