1

تیم‌های خراسانی آینده درخشانی دارند

مربی مشهدی تیم ملی شمشیربازی ایران از پایه‌گذاری تیمی خراسانی خبر داد که در آینده هم‌سطح با ملی‌پوشان شمشیربازی کشورمان خواهند شد.

«علی یعقوبیان»، در خصوص تعامل هیات شمشیربازی خراسان‌رضوی با آموزش‌و‌پرورش در رابطه با استعدادیابی در مدارس اظهارکرد: فدراسیون شمشیربازی در حال مذاکره با وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص طرح استعدیابی در زنگ‌های ورزش است که قرار است در ماه جاری این تفاهم‌نامه امضا شود.

وی افزود: تمام راهکارهای این تفاهم‌نامه از قبیل نحوه برگزاری رقابت‌ها و اجرا شدن طرح در مقاطع مختلف مدارس باید از سوی فدراسیون به هیات استان‌ها ابلاغ شود. در حال حاضر منتظر به امضا رسیدن این تفاهم‌نامه هستیم، ولی با این وجود در هیات شمشیربازی خراسان رضوی در سال‌های اخیر به صورت غیررسمی و مختصر به کمک مربیان هیات در مدارس، استعدیابی را آغاز کرده ایم که این مهم باعث شده اکثر شمشیربازان خراسانی از همان دوران مدارس، فعالیت خود را در رشته شمشیربازی آغاز نمایند.

مربی مشهدی تیم‌ملی شمشیربازی در بخش اپه به برنامه‌های پیش‌روی تیم‌ملی پرداخت و خاطرنشان کرد: پیش از اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی سه اردو در داخل کشور برگزار خواهیم‌کرد و بعد از این اردوها در 25 آبان‌ماه تیم آقایان در بخش اپه به مسابقات جهانی ایتالیا و در بخش سابر به مسابقات الجزایر اعزام ‌خواهندشد.

یعقوبیان ادامه داد: تیم بانوان در بخش اپه نیز به مسابقات جهانی چین و در بخش سابر به مسابقات فرانسه اعزام‌خواهندشد.

رییس هیات شمشیربازی خراسان رضوی افزود: متاسفانه در تیم‌ملی شمشیربازی از خراسان‌رضوی نماینده‌ای نداریم ولی از سال گذشته تیم‌پایه‌ای بنیان‌گذاری کردیم که شمشیربازان خراسانی نیز به سطح بازیکنان تیم‌ملی برسند.