1

ایران باید ماهیت آمریکا را نمایان کند

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: ایران باید بدون عصبانیت و دوراندیشانه از فضای موجود در صحنه بین‌المللی استفاده و ماهیت آمریکا را نمایان کند.

ابوالفضل انتظاری با اشاره به اینکه سخنان رئیس جمهور آمریکا بسیار تند و خارج از ادبیات دیپلماتیک بود، اظهار کرد: او همچون فردی درمانده سخن گفت، چراکه ترامپ در مبارزات انتخاباتی‌اش همواره با برجام مخالفت کرده و بارها خروج آمریکا از این معاهده را مطرح کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه برجام یک معاهده بین‌المللی است، عنوان کرد: این قرارداد به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده و قدرت‌های بزرگ جهانی آن را امضاء کرده و نسبت به آن متعهد هستند، بنابراین خدشه به اعتبار برجام برای جامعه بین‌المللی پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا بر اساس نیازهای داخلی خود صحبت می‌کند و حتماً واقف است که امکان خروج یک جانبه از این معاهده را ندارد و یقیناً خروج از این معاهده هزینه‌های جبران‌ناپذیری را برای آمریکا به همراه خواهد داشت. آمریکا برای شانه خالی کردن از تعهدات معاهده و در چانه‌زنی برای اجرای مفاد آن سر و صدا به راه انداخته و اتهام ‌پراکنی می‌کند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا هم اکنون در موضوع دوئل با رئیس‌جمهور کره شمالی به شدت تحت فشار رسانه‌ها و افکار عمومی است. شاید او قصد دارد با جنجال پیرامون موضوع هسته‌ای و برجام، بر مسائل فی‌مابین خود با کره شمالی سرپوش بگذارد.

انتظاری در خصوص واکنش ایران و سایر کشورها به اظهارات ترامپ افزود: با توجه به اینکه ایران از منافع کامل برجام استفاده نکرده است و همواره آمریکا را سد راه بهره‌گیری از ظرفیت‌های برجام دیده است، در حوزه موضوع هسته‌ای و همچنین منطقه‌ای اقدامات ویژه را انجام خواهد داد. به غیر از آمریکا، اسرائیل و بعضی از شیوخ عربی منطقه، سایر کشورها و سازمان‌های تخصصی بین المللی به شدت با آمریکا مخالفت خواهند کرد و فضای بین‌المللی و حتی داخلی آمریکا علیه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و اقدامات یک‌جانبه اوخواهد بود.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در فرآیند طولانی مذاکرات 1+5 در موضوع برجام بسیار خویشتن‌دارانه عمل کرده ‌است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم همواره نسبت به برجام و رفتار آمریکا بی‌اعتماد بوده‌اند ولی در عین حال همکاری‌های لازم در اجرای برجام انجام شده است.

وی ادامه داد: حرف‌های تند ترامپ خوشبختانه وحدت و انسجام ملی را در جریان‌های مختلف سیاسی و بدگمانی نسبت به آمریکا افزایش داده است. دولت، جریان‌های سیاسی و مردم در موضوع برجام باید ید واحده و فریاد اعتراض علیه آمریکا باشند و نوع عمل و ادبیات رئیس‌جمهور آمریکا نبایستی در منازعات و رقابت‌های سیاسی و جریانی باعث واگرایی و اختلاف گردد.

 

 

منبع: ایسنا