1

افزایش 10 درصدی تولید پسته در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با پایان فصل برداشت پسته بیش از 2 هزار و 100 پسته خشک در این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

محمد میری روز سه شنبه افزود: تایباد چهار هزار و 120 هکتار هکتار باغ پسته دارد که 2 هزار و 100 هکتار آن بارده است و 2 هزار و 20 هکتار هنوز به باروری نرسیده است.
وی گونه‌های «احمد آقایی، اکبری، سفید، کله قوچی و اوحدی» را اصلی ترین انواع پسته تولیدی تایباد عنوان کرد که 90 درصد آن در بازار استان‌های همجوار عرضه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت محصول پسته در این شهرستان از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه می‌یابد که به طور متوسط در هر هکتار 10 نفرروز مشغول به کار می‌شوند.
وی به تجهیز باغ‌های پسته منطقه به سامانه آبیاری تحت فشار اشاره و یادآور شد:‌ سطح باغ‌های پسته زیر پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان امسال به 450 هکتار رسیده است و در سطح 600 هکتار نیز طرح‌های آبیاری کم فشار اجرا شده است.
وی در خصوص مبارزه با بیماری‌های این محصول نیز اظهار کرد: با توجه به حساسیت عملکرد این محصول نسبت به سموم و همچنین آفات دائمی‌با اقدامات ترویجی واحدهای باغبانی، استفاده از سموم را به حداقل رسانده تا محصولی سالم به دست مصرف کننده برسد.
سالانه افزون بر 28 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در شهرستان تایباد تولید می‌شود.تایباد با 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی 6 هزار بهره‌بردار در این بخش دارد.

 

 

منبع: ایرنا