1

آمادگی نظارت بر ذبح دام نذری هیئت‌های عزادار در کشتارگاه‌های دام

اداره کل دامپزشکی نسبت به رعایت عدم ذبح دام در معابر عمومی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هــشـدار داد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی از شهروندان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا بدینوسیله تاکید می‌شودعزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

محمد رشتی باف ضمن تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی نیز خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه ها‌ی مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه‌های دام استان جهت انجام خدمات ذبح دام برقرار می‌باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع بوده و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

رشتی باف با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، گفت: طی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال بوده و آماده پاسخ گویی به سئوال ها، ابهام‌ها و رسیدگی به گزارش‌های مردمی می‌باشند و شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های ۷۵-۳۵-۳۷۲۵۰۰۲۵ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.