1

کمبود اعتبار، سد راه بوم‌گردی گناباد

فرماندار گناباد گفت: کمبود اعتبار و تاخیر زیاد در پرداخت تسهیلات بانکی از موانع مهم توسعه گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهرستان است.

محمدعلی نبی پور روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات اقامتگاه‌های بوم گردی گناباد افزود: پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید به صورت متمرکز انجام نمی شود. این مساله تنگناهای بسیاری برای متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کرده است.
وی گفت: با وجود ظرفیتهای خوب گردشگری گناباد عملکرد ضعیف برخی دست اندرکاران و اقامتگاههای بوم گردی در جذب موجب کاهش گردشگران و مسافران و در نتیجه رکود رونق اقتصادی در این بخش شده است.
فرماندار گناباد وجود دیدگاه سنتی، به روز نبودن و کاهش کیفیت خدمات دهی را مهمترین مشکل برخی اقامتگاه‌های بوم‌گردی دانست و بر استفاده از فناوریهای روز، ظرفیت فضای مجازی و تبلیغات محیطی در این زمینه تاکید کرد.
وی افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی نقش بسیار مهم در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بخش گردشگری دارد و از بهترین راههای کسب درآمد، توسعه گردشگری در روستاها و جلوگیری از مهاجرت محسوب می شود.
او به وجود مکانهای زیارتی در گناباد و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر زائران و مسافران داخلی و همچنین پاکستانی به سمت مشهد اشاره و بیان کرد: ایجاد تشکل‌های صنفی برای هم افزایی در بخش اقامتگاه‌های بوم گردی توسط متصدیان این مکان‌ها از راه‌های افزایش ظرفیت و کاهش مشکلات این بخش است.
مهدی ذوالفقاری مسوول اقامتگاه‌های بوم گردی گناباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو مورد پرداخت تسهیلات در مجموع به مبلغ 550 میلیون ریال به متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بومگردی این شهرستان پرداخت شده و 9 نفر هم در انتظار دریافت تسهیلات هستند.