1

پیشرفت 65 درصدی تولید نخ ظریف در کارخانه نخریسی خراسان

سرپرست شرکت سهامی عام نخریسی و نساجی خسروی خراسان از پیشرفت 65 درصدی طرح تولید نخ ظریف توسط این شرکت خبر داد.

علی فدیشه‌ای افزود: در حال حاضر تمامی اقدامات مرتبط از قبیل دریافت پرفرم و انتخاب ماشین‌آلات دارای به‌روزترین تکنولوژی دنیا انجام شده که به تایید اداره صنایع نیز رسیده است.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح، برای 110 نفر شغل ایجاد می‌شود که سهم به‌سزایی در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

فدیشه‌ای، تولید این نخ را زمینه‌ای برای تولید انواع پارچه همچون انواع پیراهنی، ملحفه، کتان و… دانست و افزود: هم‌اکنون، سالانه 5 هزار و 200 تن انواع نخ در کارخانه نخریسی و نساجی خسروی خراسان تولید می‌شود که با راه‌اندازی خطوط جدید، بیش از 3 هزار تن به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال است، افزود: این شرکت در راستای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به این مطلب که کلید حل اشتغال بر تولید استوار است، اقدامات ارزشمند دیگری را نیز انجام داده است.

فدیشه‌ای ادامه داد: شرکت سهامی عام نخریسی و نساجی خسروی خراسان با استفاده از تجربیات کارشناسان و سعی فراوان کارکنان خود، علاوه بر افزایش سطح کیفی و کمی تولیدات، با اجرای کامل و بهره‌برداری از دو پروژه طرح توسعه جدید، علاوه بر اشتغال‌زایی و تنوع بخشیدن در محصولات تولیدی، به افزایش سودآوری دست پیدا کرده است.

سرپرست شرکت سهامی عام نخریسی و نساجی خسروی خراسان بیان کرد: این اقدامات شامل خرید 9 دستگاه چند لاکنی و تابندگی و همچنین خرید 12 دستگاه بافندگی جدید منطبق بر جدیدترین تکنولوژی روز دنیا است.
 

منبع: آستان نیوز