1

مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی را حل کنید

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور مشکل سپرده گذاران موسسات مالی را حل کنید.

عبدالله حاتمیان در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: سردرگمی سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباریباعث ایجاد هزینه‌های سنگین سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی روزافزون خواهد شد و به اعتبار پولی و مالی کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی آسیب‌های جبران ناپذیری وارد نموده است، بنابراین اگر خواهان جذب سرمایه هستید، مشکل موسسات مالی را حل کنید.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور متوسط 53 درصد از راه‌های روستایی کشور آسفالت شده است در حالی که در خراسان رضوی 43 درصد و در شهرستان درگز تنها 33 درصد از راه‌های روستایی آسفالت شده است. 20 درصد عقب ماندن از متوسط کشور فاجعه است که مهاجرت 6 درصدی عدم صرفه مشاغل روستایی، بیکاری و حاشیه نشینی، ثمره این عقب ماندگی است.

نماینده مردم درگز افزود: شایسته است که جبران عقب ماندگی آسفالت راه‌های روستایی شهرستان محروم درگز در اولویت ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، چرا که توسعه متوازن ثمره توزیع عادلانه خدمات دولتی است. همچنین از دولت می‌خواهیم که با مناطق محروم مهربان‌تر باشد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: حقوق اندک بازنشستگان آموزش و پرورش تکافوی هزینه‌های زندگی آنها را نمی کند و می‌خواهیم که در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

حاتمیان در ادامه گفت: از هیات دولت می‌خواهم به این مسئله توجه کند که سیل ویرانگر 20 مرداد امسال در شهرستان درگز خسارات جبران ناپذیری به تاسیسات آب شرب روستایی، باغات، مزارع، ابنیه و راه‌های روستایی این شهرستان وارد کرده است که خواهشمندم در این مورد سریعاً رسدیگی شود.

وی افزود: خشکسالی‌های حادث شده در برخی نقاط کشور به ویژه شهرستان درگز، زندگی روستاییان و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است که لازم است اقداماتی از قبیل اعتبارات ارزان قیمت برای تامین نهادهای کشت در سال زراعی پیش رو و تامین علوفه دام تخصیص داده شود.

نماینده مرد درگز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمدید وام‌های تولیدکنندگان خسارت دیده و جبران بخشی از خسارات وارده از هر طریق ممکن مورد انتظار است. تعریف و تعیین سازوکاری علمی برای پیشگیری، مقابله و جبران خسارات حوادث غیرمترقبه در کل کشور مورد انتظار تولیدکنندگان می‌باشد.