1

کمبود نقدینگی مشکل موسسات مالی غیرمجاز است

نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دلیل ایجاد مؤسسات مالی و اعتباری را سوءاستفاده از قانون دانست و گفت: در حال حاضر معضل این مؤسسات کمبود نقدینگی برای پرداخت سرمایه‌های مردم است.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: جلسات متعددی برای پیگیری مشکلات این مؤسسات برگزار شده و در حال حاضر معضل مؤسسات مالی و اعتباری کمبود نقدینگی برای پرداخت سرمایه‌های مردم است.

وی ادامه داد: مؤسسات مالی و اعتباری با حجم سرمایه‌های مردمی املاک خریداری کرده‌اند و به‌سرعت نمی‌توانند برای پرداخت سرمایه‌های مردمی املاک را به فروش برسانند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم به دنبال دریافت سرمایه‌های خود هستند و در این راستا نمایندگان مجلس با تصویب طرح دوفوریتی به ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری را در دستور کار قرار داد.

سبحانی‌فر بیان کرد: این مؤسسات برای تسریع در ساماندهی باید زیرمجموعه بانک‌ها قرار گیرند و با ارزیابی، املاک مؤسسات به بانک‌ها تحویل داده شود بنابراین اگر در پرداخت سرمایه‌های مردمی کسری وجود دارد، باید در اعتبارات اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: این طرح دوفوریتی از سوی مجلس تائید شد ولی به دلیل بار مالی زیاد، متوقف مانده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دلیل ایجاد مؤسسات مالی و اعتباری را سوءاستفاده از قانون عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر مؤسسات مالی تک صندوقی ایجاد می‌شود ولی به‌هیچ‌عنوان امکان تکثیر آن‌ها در سطح کشور وجود ندارد.