1

«پینوکیو» و «اصفهان پشت میکروفون»

پینوکیو

این داستانِ پرماجرا، سرگذشت پینوکیو است. داستان عروسک چوبی‌ای که عوض مدرسه رفتن و حرف‌گوش کردن از دست پدرش، ژپتو، مرد بی‌نوایی که او را از چوب تراشید، فرار می‌کند، و سر و کارش به گربه و روباه مکار می‌افتد که می‌خواهند سکه‌های طلای او را بدزدند، و بعد گرفتار سگ‌ماهی غول‌پیکرمی‌شود، هیولای ترسناک دریا که او را قورت می‌دهد.

پینوکیو در طول داستان به آدم‌ها و شخصیت‌هایی برمی‌خوردکه اغلب هرکدام او را به سمت مصیبتی می‌کشانند. آیا پینوکیو می‌تواند راه درست را پیدا کند و به پسری واقعی تبدیل شود؟ این داستان کلاسیک و جذاب کارلو کولودی تا سال‌ها خانواده‌تان را شیفته خودش خواهد کرد.

کتاب «پینوکیو» اثر کارلوکولودی با ترجمه علی امیر ریاحی در 200 صفحه و با قیمت 18 هزار تومان رانشر نگاه رهسپار بازار کتاب کرده است.

 

 

اصفهان پشت میکروفون

«پاشو! نه! این جا آخرِ خط نیست/ راهی نمونده دیگه تا خورشید/ یک بارِ دیگه سعی کن شاید/چشمات آینده رو روشن دید».

این کتاب مجموعه‌ای شاملِ ترانه‌های ترانه‌سراهای با پشتکار و کوشایی است که طیِ یازده سال بعضی مداوم و برخی در بُرهه‌های مختلف در این مجموعه و جلساتش حضور داشته‌اند و آثاری خلق کرده‌اند .شاید با نگاهی جدی به مقولهٔ «زیر مجموعهٔ ادبیات بودنِ ترانه» و کمتر چشم به بازارِ ناکوک و آشفته این سال‌های موسیقیِ پاپِ فارسی داشته‌اند تا استقلالِ قلم خود را حفظ کنند.

در مجموعهٔ پیشِ رو تلاش شده از تمامیِ کسانی که از دوم آذرماه سال 1383 (تاریخ تأسیس خانه ترانه اصفهان) تاکنون در جلسات شرکت کرده‌اند آثاری به مثابه مشت نمونهٔ خروار گرد هم آید .

کتاب «اصفهان پشت میکروفون» مجموعه‌ای شامل 101 ترانه از 33 ترانه سرا با انتخاب «روزبه آزادی» و «حامد مفتخر حسینی» را نشر نگاه در 312 صفحه و با قیمت 22 هزار تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.

 

 

جواد لگزیان