1

پیشکسوتان، نماد تجربه و نقطه کانونی خانواده و جامعه هستند

همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با حضور استاندار خراسان رضوی از بازنشستگان نمونه ی استان تقدیر به عمل آمد.

علی رضا رشیدیان در این مراسم که در محل تالار ابن هیثم برگزار شد؛ با اشاره به جایگاه رفیع پیشکسوتان و لزوم احترام به آنان در آموزه های دین مبین اسلام، تاکید کرد: در مقطعی از زندگی، توانایی افراد از جسم به فکر آن ها منتقل می شود.

وی از پیشکسوتان به عنوان نماد تجربه و نقطه کانونی خانواده و جامعه یاد کرد و افزود: جامعه ای موفق است که بتواند این تجربیات را که حاصل عمری تلاش و خدمت است؛ به کار گیرد و آن ها را به نسل جوان منتقل کند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: توفیقات امروز جوانان، مرهون حرکت در مسیری است که پیشکسوتان آن را پیموده و زمینه را برای نسل جوان فراهم کرده اند.

رشیدیان با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارهای نوین ارتباطی از قبیل اینترنت و ماهواره، گفت: دشمن از طریق تهاجم فرهنگی سعی دارد تا ارتباط نسل جوان با پیشکسوتان را ضعیف کند در حالی که استفاده از تجربیات نسل گذشته راهگشای حرکت امروز و فردای نسل حاضر است.

وی به تنگناهای معیشتی بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم تلاش های گسترده ای برای ساماندهی این موضوع و تکریم شایسته ی این قشر داشته است و این روند در دولت دوازدهم نیز با جدیت دنبال می شود. گفتنی است؛ در این مراسم که بیش از 600 پیشکسوت حضور داشتند؛ به نمایندگی از 20 بازنشسته نخبه با حضور استاندار خراسان رضوی، تقدیر شد.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی