1

مجامع بین المللی به کشتار مسلمانان میانمار واکنش نشان دهند

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و خواستار توجه مجامع بین المللی به این واقعه دردناک شد.

حمید بنایی با انتشار بیانه ای کشتار بی رحمانه مسلمانان در کشور میانمار را محکوم کرد و خواستار توجه مجامع بین المللی به این موضوع شد.

در بخش هایی از این بیانه آمده است:

چند صباحی است که شاهد دیدن و شنیدن حوادث دردناکی هستیم که در میانمار در حال رخ دادن است.کشتار وحشیانه کودک و زن و میانسال و خردسال آن هم در اوج بی پناهی و بی کسی، محال است روح هر انسان آزرده ای را آزرده خاطر نسازد. محاصره و قتل عام هزاران نفر از مردم و کودکان مظلوم و بی دفاع و بی حرمتی به زنان مسلمان توسط بوداییان منطقه و تهدید این مردم مسلمان توسط رئیس جمهور این کشور پس ازلغو تحریم های آمریکا علیه میانمار نشان دهنده چراغ سبز دولت آمریکا برای انجام این جنایت هولناک توسط وحشیان میانماری است.

در این میان سکوت دولت های اسلامی در برابر این فاجعه عظیم، و یا از آن سو سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی رنج مضاعفی است بر مسلمانان زخمی و محاصره شده ای که در کنار مرزهای بسته میانمار و بنگلادش جمع شده اند و عاجزانه درخواست یاری و کمک می کنند.

اینجانب به همراه مردم شریف و قدردان گناباد و بجستان، کشتار و اخراج مسلمانان مظلوم میانمار را شدیداً محکوم کرده و بر مسئولیت دولت میانمار در قبال حوادث اخیر و ضرورت حمایت از اقلیت مسلمان این کشور تأکید می کنیم و باور داریم به آیه ی شریفه قران که فرمود«پروردگار ما الله است، سپس استقامت ورزیدند، نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شون» و به امید خدا پیروزی نهایی از آن ماست.

 

 

منبع: مهر