1

رشد 96 درصدی فرصت‌های شغلی خراسان رضوی در دولت یازدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم 89 هزار و 459 فرصت شغلی در این استان ایجاد شده که نسبت به دولت گذشته 96 درصد افزایش داشته است.

محمود احمدی افزود: بیشترین سهم اشتغال در این استان به ترتیب در بخش‌های خدمات، تولید و صنعت بوده که تعاونی‌ها در این زمینه سهم بیشتری داشته اند.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت یازدهم تعداد شاغلین استان به یک میلیون و 960 هزار و 20 نفر رسیده است اظهار کرد: ایجاد و پایداری این تعداد شغل در شرایط تحریم نوعی رکورد در دولت یازدهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه اشتغال در کشور گفت: دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید نیز از ابتدای تشکیل، توجه به اشتغال بود و موفق به دستاوردهای بزرگ در این مسیر شد و علاوه بر آن در پایان دوره دولت یازدهم نیز این نوید به مردم داده شد که طرح‌های کاربردی اشتغال در دولت دوازدهم نمود عینی‌تر پیدا خواهد کرد.

احمدی با اشاره به عملی شدن تعهدات پیشین دولت در زمینه اشتغال افزود: تایید دولت یازدهم در انتخابات توسط مردم گواه این ادعاست و مسئولیت دولت را در ادامه مسیر سخت‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های دولت در ایجاد فرصت‌های شغلی اجرای طرح تکاپو است که بدون پرداخت تسهیلات و تنها با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی اشتغال موفق به ایجاد شغل‌های بسیار برای افراد بومی مناطق شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در پنج ماه نخست سال جاری 20 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد که بیشتر در بخش‌های تولید قطعات خودرو، زعفران، پوشاک، کفش و حوزه گردشگری بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به بهبود روابط بین‌الملل در دولت یازدهم رشد 9 درصدی در صادرات تعاونی‌ها را شاهد بوده ایم که در این بخش نیز سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی افزود: تا پایان دولت یازدهم هشت هزار و 721 تعاونی در این استان به ثبت رسیده است. این تعاونی‌ها موفق به ایجاد پنج هزار و 900 فرصت شغلی جدید در استان شده‌اند.

 

 

منبع: ایرنا