1

درگاه پرداخت الكترونيكى در شبكه‌هاى اجتماعى پيام رسان خارجى نداريم!

سودجويان فضاى سايبرى با پهن نمودن دام‌هايى فريبنده مترصد رسيدن به اطلاعات حساب بانكى كاربران هستند!

سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين هشدار افزود: در پى وقوع چندين فقره برداشت اينترنتى غير مجاز ازحساب شهروندان رسيدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بررسى صورت گرفته و اخذ اظهارات شاكيان مشخص شد در تمام موارد شاكى عضو يكى از شبكه‌هاى اجتماعى پيام رسان خارجى بوده و با ترفندى از قبيل اشتراك آشپزى و يا عضويت در گروه‌هاى اجتماعى و سرگرمى و يا حتى دريافت شارژ نيمه بهاء و …  به رباتى معرفى شده و در صفحه مربوطه اطلاعات حساب كاربر به همراه كد اعتبارسنجى cvv2 و رمز دوم وى درخواست شده و كاربر صرفا با توجه به ديدن پروفايل و تصوير شبكه پرداخت الكترونيكى(شاپرك) فريب خورده و تمام اطلاعات حساب خود را درج نموده و پس از گذشت مدت زمان اندكى متوجه خالى شدن حساب خود شده است كه تحقيقات پليس در رابطه با شناسايى متهم يا متهمين ادامه دارد.

سرهنگ جهانشيرى به كاربران فضاى سايبرى هشدار داد: هيچ گونه پرداخت الكترونيكى در داخل شبكه‌هاى اجتماعى پيام رسان خارجى وجود ندارد و كاربران محترم فريب وسوسه هاى اغوا كننده از سوى برخى مجرمين فضاى سايبر كه با ارسال پيام‌هاى فريبنده در شبكه‌هاى اجتماعى از كاربر مشخصات حساب وى را تقاضا مى كنند را نخورند.

وي اضافه كرد: در برخى موارد مشاهده شده است، كلاهبرداران براى پهن نمودن دام خود از كاربرانى كه در صدد تهيه وام هستند وعده‌هاى وام‌هاى كم بهره مدت دار را داده و براى عضويت از متقاضى مى‌خواهند كه در كانال شبکه های اجتماعی عضويت پيدا نموده و با پرداخت وجهى نسبتا كم رقمى مانند 50 هزار تومان را دريافت و پس از دريافت وجه تمام ارتباط خود را قطع مى‌نمايند.

رئیس پلیس فتای استان خرسان رضوی گفت: از این رو کاربران باید مراقب باشند تا به راحتی در دام مجرمان سایبری نیفتند و فریب تبیلغات دورغین در شبکه های اجتماعی را نخورند.