1

جشنواره های ملی – مذهبی، عامل پیوند و انسجام اجتماعی

رئیس شورای شهر گفت: برپایی جشنواره ها علاوه بر ایجاد فضای مفرح برای شهروندان، پیوند و انسجام اجتماعی را در جامعه افزایش می دهد.

محمد رضا حیدری پیوند فضاها و امکانات ورزشی با خواست وعلایق مردم را به عنوان مهمترین کارکرد این نوع از جشنواره ها دانست و افزود: خانواده ها همراه فرزندان خود در این مکان حضور پیدا می کنند و ما نیز در نظر داریم تا در توسعه این جشنواره ها بویژه در مناسبتهای ملی و مذهبی، فضای با نشاط و مفرحی را برای مردم فراهم آوریم.

رئیس شورای شهر ضمن قدردانی از زحمات تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد و مدیریت پارک ملت برای برگزاری باشکوه این جشنواره ظهار کرد: شورا با تصویب لوایح و طرح ها و بویژه تصویب بودجه شهرداری نقش حمایتی خود را در این نوع برنامه ها ایفا می کند و اعضای شورا با حضوردر این نوع  مراسمات حمایت خود را برای توسعه و گسترش جشنواره ها اعلام میکند.

وی ادامه داد: شهرداری باید از تمام ظرفیت های پارک های شهر برای اجرای برنامه ها و جشنواره ها استفاده کند زیرا این قبیل جشنواره ها، پیوندها و انسجام اجتماعی را افزایش می دهد، بویژه آنکه مردم خوب مشهد به مناسبت هایی که جنبه ملی و مذهبی دارد ارادت ویژه ای دارند و همراه سازی شادی ونشاط برای مردم در مناسبت های ملی و مذهبی، آثار و برکات خوبی در بازسازی فضای فرهنگی جامعه خواهد داشت .

اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری که در بازدید از جشنواره غدیر، رئیس شورای شهر را همراهی می کرد، ضمن تبریک میلاد امام هادی (ع) گفت : همانطور که به شهروندان مشهدی قول داده بودیم، در دوره شورای پنجم شهر مشهد، مدیریت شهرداری و مدیریت شهری تلاش خواهد کرد فضای پرنشاط و سرزنده ای را درشهر ایجاد کند که نمونه آن برپایی جشنواره فرهنگی، ورزشی غدیر در پارک ملت می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری شورا درتوصیف غرفه های جشنواره غدیر اظهار داشت: غرفه ها براساس اصول ورزشی و به صورت ترکیبی از تحرک، تفکرو تمرکزایجاد شده است و این فرصت را فراهم می آورد که  خانواده ها درکنار فرزندان خود زمان بیشتری را باهم و درکنار هم سپری کنند .

اصولی حضور جوانان در غرفه های ورزشی این جشنواره را باعث آشنایی آنها با مهارت های ورزشی متفاوت عنوان کرد وافزود: آشنایی جوانان با رشته های ورزشی مختلف دراین جشنواره باعث شناخت استعداد هایشان و ایجاد علاقه برای ادامه فعالیتهای ورزشی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وگردشگری شورا ادامه داد : با برپایی جشنواره های فرهنگی و ورزشی، جامعه را از بی تحرکی خارج ساخته و پویایی ونشاط را به جامعه تزریق می کنیم .

وی ابراز امیدواری که در طول چهار سال آتی بر کیفیت وکمیت این نوع از جشنواره ها افزوده شود و شاهد آثار خوب آن بر سلامت روحی، روانی و جسمانی شهروندان باشیم .