1

بیمه و بانک نقش‌ «استارت‌آپ‌«‌های تجارت را دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در دنیا بانک، بورس و بیمه شرایط اقتصادی به خصوص نظام بخشی به منابع مالی و نظام‌های مالی کشور را بر عهده دارند
محمد مهدی مروج الشریعه در بازدید از نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: بورس را ما اینجا به عنوان یکی از نشانه‌ها و مصداق‌های بازار سرمایه‌ای می‌دانیم و این دو یعنی بیمه و بانک‌ها نقش استارت‌آپ‌های تجارت را دارند.
وی افزود: اگر بانک، بورس و بیمه با هماهنگی مناسب در نظام اقتصادی کشور حرکت کند، مطمئنا سیستم و حکومت به سوی جهش، توسعه و پیشرفت می‌رود اما اگر در درون سیستم نتواند آن هم افزایی و هماهنگی را ایجاد کند، همین روندی را که شاهد بودیم، در اَشکال دیگری و شرایط دیگری ممکن است شاهد باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به گفت‌وگو با سفیر ایران در قزاقستان، گفت: جان کلام وی این بود که استان پتانسیل بالایی دارد. باید نگاه‌ها را تغییر داد و نگرش‌ها را اصلاح کرد. در چرخه نگاه‌های قدیمی با روش‌های سنتی گذشته نمی شود به گرد پیشرفت جامعه برسیم؛ آن هم در امروز که مسیرها را دنیا دارد با یک نوع شتاب دهنده‌های دیگری می‌پیماید.
مروج‌الشریعه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یک تغییر نگرش است. امیدواریم این قشر جوانی که پیشتازانه در این بخش راه افتادند و دارند حرکت می‌کنند، بتوانند آن تغییر نگاه‌ها را طوری که مصلحت مملکت است، به خوبی پیش برند.
وی اضافه کرد: یک رسمی در بازار و بیشتر در زمان قدیم بود که اگر یک فرد بازاری در به هر دلیلی دچار مشکلی می‌شد و به عبارتی زمین می‌خورد، توصیه دیگر بازاری‌ها به او این بود باید از همان نقطه‌ای که سقوط کرده است، صعود کند. امروز دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری دقیقا مثال همین رسم است.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی