1

برگزاری جشنواره «فیلم صلح آسیا» در پاکستان

جشنواره «فیلم صلح آسیا» با حضور 113  فیلم از 32 کشور آسیایی به دبیری امیرمسعود سهیلی هنرمند مشهدی در اسلام آباد پاکستان برگزار شد و در آن، فیلم­هایی از کشورهای اندونزی، مالزی، هند، فیلیپین، چین، ژاپن، عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه، قطر، کره جنوبی، سنگاپور و ایران به نمایش درآمد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره، سهیلی از همکاری صمیمانه مسئولان پاکستانی تشکر کرد و گفت: ما روزی رویایی را در خیابان اقبال لاهوری مشهد در ذهن پروراندیم و این رویا زمانی به واقعیت پیوست که دیدیم در پاکستان نیز خیابانی به نام ابن سینا وجود دارد.

داوری این جشنواره را فيلمسازانی از کشورهای فیلیپین، افغانستان، مالزی، کره جنوبی، چيم، سریلانکا، استرالیا، ایتالیا و پاکستان و همچنین کامبوزیا پرتوی از ایران، بر عهده دارند.

این جشنواره با استقبال مردم اسلام آباد روبرو شد و امجد بهاتی، مدیر جشنواره، اعلام کرد کلیه فیلم­های جشنواره در دانشگاه­هاي پاکستان نیز به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است فستيوال«فیلم صلح آسیا» روز دوشنبه 27 شهریور ماه امسال آغاز و تا 29 شهریور ماه ادامه داشت و پس از سه روز بکار خود خاتمه داد. این جشنواره فیلم­های آسیایی درباره صلح را به نمایش گذاشت و با استقبال خوبی از سوی علاقه­مندان به سینما و مدافعان صلح مواجه شد.