1

از مزاحمت‌های سایبری تا کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی در فریمان

پلیس عامل مزاحمت‌های سایبری و کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی از ۱۵ شهروند در شهرستان فریمان را شناسایی و دستگیر کرد.

در پی چندین فقره شکایت شهروندان فریمانی از کلاهبرداری میلیاردی و شکایت از وی در خصوص مزاحمت اینترنتی از طریق شبکه‌های مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا و پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ قربانی گفت: ماموران پلیس فتا پس از ردگیری های مستمر با انجام مهندسی اجتماعی سرنخی از حضور متهم در شهرستان مشهد بدست آورده و مخفیگاه متهم را که در بلوار اندیشه مشهد بود شناسایی و با گذاشتن قرار صوری با متهم بلافاصله وی را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان ضمن اشاره به انتقال متهم به پلیس فتا فریمان ادامه داد: این کلاهبردار با توجه به اینکه کارمند کمیته امداد این شهرستان بوده با وعده های دروغین و با شگردهای مختلف و معرفی افراد برای دریافت وام و عناوین دیگر مبلغ ۶ میلیارد ریال از ۱۵ نفر از شهروندان کلاهبرداری و به مدت یکسال متواری شده بود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم ۴۴ ساله با مشاهده مستندات در پلیس فتا به ایجاد مزاحمت و همچنین در بازجویی های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان به بزه انتسابی خود و چندین فقره کلاهبرداری نیز اعتراف کرد که نهایتاً پس از تحویل به مراجع قضایی با قرار قانونی مناسب  روانه زندان شد.