1

گره از کار صنایع غرب مشهد، باز می‌شود؟

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوي گفت: امیدواریم شورای شهر جدید با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند امیدواریم کمک بکند به واحدهای تولید تا هم به صلاح شهر باشد و هم به صنایع استان کمکی صورت بگیرد.

مسعود مهدی زاده در گفت و گو با اتفاقیه درباره مشکلات پیش روی صنایع محور غرب گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای بارگذاری سایت‌های صنعتی در محور غرب وجود دارد، محدودیت‌هایی برای توسعه شهرک‌ها و صنایع در آن جا داریم.

مهدی‌زاده افزود: در محور غرب دیگر فضایی برای عرضه به واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار نداریم و شهرک پنج مشهد در شرق مشهد طراحی شده و در حال آماده سازی است تا مشکل رفع شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوي ادامه داد: مشکلات واحدهای محورهای غرب در کارگروه تخصصی آن در حال بررسی است و در بخش خصوصی دبیرخانه آن نیز تشکیل شده است تا این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

وی در خصوص صنایع فعال در محور غرب گفت: واحدهای فعال در شهرک مشکل خاصی برای فعالیت ندارند و برای واحدهایی که خارج از شهرک هستند نیز که در رابطه با شهرداری و مباحث تغییر کاربری مشکلاتی دارند، مساعدت‌هایی صورت گرفته است و با نظر مثبت استانداری، تیم اقتصادی استان و کارگروه مربوطه، این مشکلات در حال حل شدن است.

معاون صنايع كوچك شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوي در خصوص تعامل با شورای شهر آینده افزود: باید نشست‌هایی با شورا پس از تشکیل شدن رسمی آن صورت بگیرد. یکی از مطالبات ما موضوع محور غرب است که با توجه به این که برخی از منتخبین شورا از حوزه صنعت هستند، فرصت خوبی است تا در این مورد به ما کمک کنند.

وی تاکید کرد: تعیین و تکلیف موضوع جا‌به‌جایی صنایع، تغییر کاربری‌هایی که مورد نیاز است و ساخت و سازهایی که در قالب توسعه باید اتفاق بیافتد از سری موضوعاتی است که امیدواریم شورای شهر جدید با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند بتواند هم به صنایع استان کمک کند و این تصمیمات به صلاح شهر نیز باشد.

 

 

گزارشی از حسین خندان‌دل