1

کمپین شهر بدون تصادف راه‌اندازی شد

معاون دادستان مشهد گفت: در واقع با طرح کمپین شهر بدون تصادف می‌خواهیم فرهنگ رانندگی را افزایش دهیم به دلیل اینکه مردم ما قانون‌گریز شده‌اند؛ اگر زیرساخت‌های این طرح آماده شود از ابتدای مهر آن را اجرا می‌کنیم.

سیدهادی شریعت‌یار، روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 1200 پرونده در ارتباط با نزاع‌های دسته‌جمعی در استان داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 6195 پرونده در حوزه خیانت در امانت در استان تشکیل شده است و علت آن نیز سهل‌انگاری مردم و اعتماد بی‌جا به افراد است.

معاون دادستان مشهد افزود: در حوزه تصادفات باید اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت بگیرد زیرا سالانه 17 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات کشته می‌شوند به همین منظور در دادسرای مشهد کارگروه پیشگیری از تصادفات تشکیل دادیم که چند کمیته در ذیل آن فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال شناسایی رانندگان پرخطر درون و برون شهر هستیم، اظهار کرد: 22 هزار و 853 پرونده در حوزه صدمات غیر عمد بر اثر تصادفات و 31 هزار و 976 مورد پرونده در خصوص  رانندگی بدون گواهینامه به خصوص در موتورسواران در خراسان رضوی داشته‌ایم.

شریعت‌یار افزود: در دو ماهه ابتدایی سال 95، تعداد 51 نفر فوتی بر اثر تصادفات در مشهد داشته‌ایم که این آمار در مدت مشابه سال جاری به 36 نفر رسیده که نشان‌دهنده کاهش 29 درصدی است.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 مشهد عنوان کرد: از ابتدای سال 95، تعداد 13 هزار و 107 فقره پرونده تصادف در خراسان رضوی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی به صورت صد درصد، خاطرنشان کرد: در واقع با این طرح می‌خواهیم فرهنگ رانندگی را افزایش دهیم به دلیل اینکه مردم ما قانون‌گریز شده‌اند؛ اگر زیرساخت‌های این طرح آماده شود از ابتدای مهر آن را اجرا می‌کنیم همچنین در این زمینه کمپین شهر بدون تصادف نیز راه‌اندازی شده است.

معاون دادستان مشهد افزود: در خصوص افرادی که در چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری را رقم زدند اقدامات مثبتی انجام شده و فعالیت‌های فرهنگی در کنار رفتارهای قضایی برای آنان در نظر گرفته شده است و جلسات مداومی با روان‌شناسان، کارشناسان دینی و کارشناسان قضایی دارند.

وی در خصوص جایگاه رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی، عنوان کرد: رسانه باید در هر حوزه‌ای ورود داشته باشد، یکی از مشکلات در جامعه در خصوص جرم و جنایت ضعف اطلاعات و آگاهی مردم است زیرا مردم در مباحث حقوقی اطلاعاتی ندارند در حال حاضر پرونده‌های زیادی در حوزه کلاهبرداری، خیانت در امانت، فروش مال غیر و انتقال مال غیر را داریم که اگر افراد اطلاعات کافی داشته باشند این اتفاقات رخ نخواهد داد.