1

نمی‌توان حج را تعطیل کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طبق آیات قرآن موضوع حج، صفا و مروه جزو شعائرالله است و نمی توان برای ترس و وحشت خیالی، حج را تعطیل کرد.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی روز سه شنبه در دیدار با مدیران و مسئولان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: پس از کشتار حجاج در سال 66 نیز مراسم حج از جانب ایران تعطیل نشد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که انقلاب و جان دادن مردم برای اقامه شعائر الله بوده است، افزود: نظام ما که برای احیا و اقامه شعائر است نباید به هیچ قیمتی این شعائر را تعطیل کند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: حج امسال خاص است و با همه حج‌هایی که در طول سالیان مختلف انجام شده فرق دارد، در سالیان قبل اجرای مراسم حج در چنگ دشمن انجام می شد اما از 2 سال قبل این دشمن بنا بر اعمال دشمنی خود دارد و ادای چنین مراسم حجی سنگین‌تر است.
آیت الله علم‌الهدی گفت: طبق روایات حج با فضیلت‌ترین سفر است و حج امسال با جهاد آمیخته است و طوری باید برنامه ریزی کرد که در برابر هر توطئه و فاجعه‌ای که از سوی دشمن اعمال شود بتوان اجرای مراسم حج را مدیریت کرد.
وی اظهار کرد: دشمن با همه رذالت‌های خود در برابر اراده الهی توان هیچ حرکتی ندارد و حافظ اصلی خداوند متعال است که بر هر چیزی قادر و توانا است.