1

نماینده درگز در مجلس: تیلاپیا مورد تایید دامپزشکی است

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: تیلاپیا مورد تایید دامپزشکی است.

عبدالله حاتمیان درباره وضعیت تولید ماهی تیلاپیا در کشور افزود: ماهی‌های تیلاپیا موجود در بازار وارداتی است در صورتی که ظرفیت تولید این ماهی در کشور به نحو شایانی وجود دارد. تیلاپیا موجود در بازار منشاء وارداتی دارد و اما خوشبختانه تحقیقات لازم برای شروع تولید این ماهی اقتصادی و مقوی در کشور کلید خورده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دمای رشد ماهی تیلاپیا در دمای 20 الی 25 است که این دما برای تولید ماهی بسیار منحصر به فرد تلقی می شود،تصریح کرد: ماهی تیلاپیا به انواع بیماری‌های مقاوم و هزینه پایینی برای تولید کننده در بردارد، بنابراین با سرمایه گذاری در تولید ماهی تیلاپیا به سادگی می توان این ماهی را در حجم بالا تولید کرد.

حاتمیان افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در راستای تولید ماهی تیلا پیا این است که این نوع از آبزیان، ظرف مدت سه ماه به زاد آوری می رسد ودر حدود 2هزار تخم می‌گذارد.

وی تصریح کرد: امگا3 و امگا6 بالایی در ماهی همچون تیلاپیا وجود دارد و دامپزشکی کشور نیز مشکلی برای واردات این نوع از آبزیان به کشور ندارد.

حاتمیان افزود: ممانعت از خروج ارز از کشور، ایجاد فرصت‌های اشتغال، کاهش هزینه تولید آبزیان با برنامه ریزی در پرورش ماهی در قفس، حذف واردات ماهی وجایگزینی تولید داخلی به جای کالاهای خارجی که موجب مزیت سازی و حمایت از تولید داخلی می شود از دستاوردهای مهم افزایش تولید تیلاپیا دربازار کشور تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: توقف واردات ماهی با سرمایه گذاری در تولید تیلاپیا رقم می خورد. تیلاپیا موجود در بازار وارداتی است.

 

 

سرویس خبر اتفاقیه