1

مزیت شورای شهر مشهد، همسویی آن با دولت است

استاندار خراسان رضوی گفت: بهترین مزیت پنجمین شورای شهر مشهد همسویی آن با دولت است که امتیازی برای توسعه شهر محسوب می‌شود.
علی رضا رشیدیان افزود: این همسویی به معنای آن نیست که دولت با شورای چهارم مشهد اختلاف داشت. به رغم اینکه برخی اعضای شورای چهارم شهر مشهد از نظر سیاسی با دولت زاویه داشتند در مسائل شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی، دستگاه‌های اجرایی و استانداری با شورای شهر و شهرداری همسو و منطبق بودند.
وی گفت: نگاه ما نسبت به شهرداری و شورای شهر هیچگاه سلیقه ای نبوده و اساس کار بر این بوده که بتوان با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، کاری برای مردم انجام داد.
استاندار خراسان رضوی افزود: ما مسابقه برای خدمت را قبول داریم اما مسابقه برای خط و خط بازی و جناح گرایی را قبول نداریم.
وی اظهار کرد: به اعضای شورای پنجم شهر مشهد توصیه شده که خدمات شورای چهارم را قدر بدانند و آنها را نادیده نگیرند، اما در عملکرد شورای چهارم نیز اشکالاتی وجود داشت که این مهم مانند همه دستگاه‌های اجرایی که دارای نقاط قوت و ضعف هستند، طبیعی است.
وی گفت: مردم از اعضای شورای شهر توقع دارند، شهرداری برگزینند که از شهردار قبلی بهتر باشد اما این نیز به معنای نادیده گرفتن خدمات شورای چهارم و شهردار قبلی نیست.
استاندار خراسان رضوی افزود: انتخاب شهردار آینده مشهد باید براساس برنامه محوری و به دور از هرگونه مسائل سیاسی و گرایش خطی باشد و شهر بهشت شهرداری می‌خواهد که مشهد را کامل بشناسد، مشکلات آن را بداند و در اجرای طرح توسعه شهری برنامه داشته باشد.
وی اظهار کرد: شهردار آینده باید اولویت‌ها و مقدورات شهر، طرحهای اقتصادی و جذب سرمایه گذاران برای شهر، ایجاد درآمد پایدار برای شهر، ساماندهی معماری کلانشهر مشهد و مسائل مختلف مرتبط با آن را بداند و برای آن‌ها برنامه داشته باشد.