سهمیه 10 درصدی برای شرکت در جشنواره جابربن حیان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان گفت: در سال‌های گذشته دانش آموزان عشایر در جشنواره جابربن حیان حضور پررنگ و فعالی نداشتند اما در سال جاری سهمیه خاصی را برای دانش آموزان عشایر درخواست کردیم که با توجه به عدالت آموزشی 10 درصد شرکت‌کنندگان به دانش آموزان عشایر اختصاص پیدا کند.

ابوالحسن حقیقی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره کشوری علمی و پژوهشی جابربن حیان در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد افزود: 194 پروژه در مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان با یکدیگر رقابت می‌کنند اغلب این پروژه‌ها از تیم‌های 3 یا 4 نفره تشکیل شده است، در مجموع تعداد شرکت‌کنندگان 700 نفر هستند.

وی ادامه داد:  بررسی‌ها نشان می‌دهد پروژه‌های دانش‌آموزان متناسب با نیاز منطقه آنهاست به طور مثال برخی از پروژه ها به ریزگردها و مساله آب اختصاص دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در خصوص موضوعات پروژه‌های دانش‌آموزان در جشنواره جابربن حیان خاطرنشان کرد: عوامل محیطی 22 درصد، موضوعات پزشکی 19 درصد، انرژی‌ها 12 درصد، ریاضی 4 درصد و نرم افزار 2 درصد از مجموع پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند. 41 درصد از پروژه‌ها هم در سایر موضوعات مختلف بوده است. همچنین 59 درصد از پروژه‌ها طراحی و ساخت و 41 درصد به صورت آزمایش هستند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
488 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *