1

رونمایی از سایت شوراياوران در مشهد

از سایت شوراياوران به منظور استفاده از خرد جمعی و با امکان دسترسی آسان آحاد مختلف مردم و نخبگان جامعه در مشهد رونمایی شد.

سید کمال سروی ها، در آیین رونمایی از سایت شورایاوران که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اقدام به ایجاد چنین سامانه‌ای بسیار خوب است و امیدواریم بهره کافی از این سامانه را تمام زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی ببرند، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و نظرات آنان از شورای سوم شهر در دستور کار قرار گرفت و به دنبال این بودیم تا نخبگان را در کمیسیون های مختلف درگیر کنيم.

سروی ها با بیان اینکه در همین خصوص اطلاعیه‌ای صادر شد و پیرو آن بیش از 220 نفر از نخبگان، مدیران و اساتید دانشگاه با شورا ارتباط گرفتند و پیشنهادات آن ها دریافت شد، تصریح کرد: شورا در صدد بود تا این امر را نهادینه سازد و این ارتباط را اثربخش‌تر کند.

وی افزود: همزمان با آغاز به کار شورای چهارم شهر مشهد، با بخش پژوهش های شورا وارد گفتگو شدیم؛ کارگروه های پژوهشی مختلفی در همین خصوص ایجاد شد و نخبگان و مدیران اجرایی فعال در عرصه های مختلف در آنها مشغول فعالیت شدند.

سروی ها با بیان اینکه این کارگروه های پژوهشی در کنار کمیسیون های شورا قرار گرفتند و کار به گونه‌ای اثرگذار شد که حدود 20 عنوان ارائه شده توسط نخبگان بدون تغییر در کمیسیون ها و صحن علنی به تصویب نمایندگان مردم رسید،‌ خاطرنشان کرد: در این کمیسیون ها علاوه بر نخبگان، از مشاوران جوان نیز دعوت بعمل آمد و از ظرفیت آنها نیز استفاده شد.

وی افزود: سامانه شورایاوران به همت گروه مشاوران جوان شهرداری طراحی شد و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد نیز آن را تکمیل کرد؛ با حمایت اعضا شورا این سامانه فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد و هم‌اکنون شاهد رونمایی از این سامانه هستیم.

رئیس شورای شهر مشهد ضمن تاکید بر لزوم دسترسی آسان آحاد مختلف مردم به این سامانه، گفت: باید نخبگانی که مطالعات، اطلاعات یا تدریس در عرصه مشخصی دارند از طریق این سامانه در مدیریرت شهری نقش ایفا کنند و این امر بسیار با ارزش است.

سروی ها خاطرنشان کرد: هنگامی که در کمیسیون های شورا افراد نخبه‌تر و قوی‌تری حضور دارند باید فضایی فراهم کنیم که از خرد جمعی آن ها بهره ببریم، افزود: اتحادیه‌ها، سازمان های مردم نهاد، NGO ها و … نقش بسیار پررنگ و مفیدی در مدیریت شهری می‌توانند ایفا کنند.

وی مشهد را پیشگام دیگر کلانشهرهای ایران در زمینه بهره‌گیری از توانایی های نخبگان و راه‌اندازی سامانه شورایاوران دانست و گفت: با فعال شدن این سایت شاهد یک جهش در مدیریت شهری خواهیم بود؛ با فراگیر شدن و استفاده از ظرفیت نخبگان در کنار کمیسیون های شورا، اتفاق مبارکی روی خواهد داد.

سروی ها تصریح کرد: هرچه بتوانیم از نخبگان و آحاد مردم در مدیریت شهری استفاده کنیم و بسترسازی های لازم را در این زمینه انجام دهیم، فعالیت های ما موثرتر خواهد بود و در غیر اینصورت باخته‌ایم.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به نقش پررنگ مرکز پژوهش های شورای شهر در راه‌اندازی این سامانه و بکارگیری از ظرفیت نخبگان، گفت: شورای شهر زمانی موفق خواهد بود که مصوباتی عمیق و اجرایی داشته باشد؛ با تحقق این مهم، شهری آباد و روان خواهیم داشت.