1

دوربین سلاح نیست!

نادر بستانی، متولد آبان ماه 1369 در مشهد است.

فعالیت عکاسی خود را به صورت جدی از سال 1388 شروع کرد و در زمینه عکاسی خبری با موسسات و مراکز مختلفی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نموده است. علاقه وی به طبیعت باعث شد تا در ادامه مسیر عکاسی خود توجه بیشتری به عکاسی طبیعت داشته باشد و به همین منظور سفرهای ماجرا جویانه متعددی را به دل طبیعت ایران تجربه کرده است.

در ادامه کار برای یادگیری علمی هنر عکاسی به جهاد دانشگاهی مشهد رفته و دوره عکاسی را زیر نظر استاد حمیدرضا گیلانی‌فر گذراند. پس از آن آثارش در نمایشگاه‌های مختلفی مانند: سالانه کانون عکس، قاب ناطق، چشم سوم، اکسپو همدم و… به نمایش درآمد.

او معتقد است: «عکاسی باید همراه یک حس درونی و عشق باشد، طوری که عکس بتواند با مخاطب خود حرف بزند و حسی که عکاس در زمان عکاسی داشته است را منتقل کند».

«انسان با هنر می‌تواند به زندگی جاودانه برسد و هنر تنها چیزی است که بعد از مرگ باقی می‌ماند.» او معتقد است که: «عکاسی، صبر، بردباری، لطافت روح و دوستی با مردم را به همراه دارد».

همچنین به این نکته نیز تأکید می‌کند که «متاسفانه از یک سری مسائل نمی‌توان چشم پوشی کرد، محدودیت برای عکاسی در جامعه همیشه بحثی بوده است که عکاسان را آزرده و برای آنها سدی بوده در مقابل پیشرفتشان، که این امر تماما نشأت گرفته از عدم آگاهی عوام در مورد عکاسی و دوربین عکاسی است و آن را به چشم یک سلاح می‌بینند که به سوی حقایق نشانه رفته است.

در پایان نادر بستانی از تمام عزیزانی که او را در زمینه پیشرفت هنرش همراهی کردند و اساتیدی که خالصانه مسیر درست را آموختند قدردانی می‌کند. همچنین تشکر ویژه‌ای از مسئولین کانون عکس ابراز کرد که همیشه پر تلاش و دلسوزانه در راه پیشرفت این هنر قدم برمی‌دارند.