1

دنیا پیام روحانی را شنیده‌ است

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و رییس جمهور در مراسم تنفیذ گفت: یکی از سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران تعامل گسترده با دنیا است و شرکت گسترده کشورهای مختلف در مراسم تحلیف نشان داد زمینه و بستر این تعامل آماده است.

حمید گرمابی افزود: این حضور گسترده نشان دهنده این مطلب است که بستر این کار مهیا شده تا در این جهت حرکت کنیم. یکی از دلایل این حضور گسترده هیات‌های خارجی برای مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهور، شعارهای آقای روحانی و عملکردش در طی چهار سال گذشته بود که بر روی تعامل با دنیا تاکید می‌کردند و حضور بیش از  100 هیات خارجی بیانگر این مطلب بود که آن‌ها این پیام آقای روحانی را شنیده اند.

گرمابی در مورد حضور فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در مراسم تحلیف اظهار کرد: حضور خانم موگرینی و نماینده کشورهای اروپایی نشان می‌دهد تعامل خوبی با دنیا داریم و امیدواریم حمایت‌های لازم از برجام را انجام دهند، تا آمریکا نتواند به اهدافش در برهم زدن برجام برسد.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: آمریکا در تلاش است تا هزینه برهم زدن برجام را به دوش ایران بیاندازد و لازم است تا از این کار جلوگیری کرده و در دامی که آن‌ها پهن کرده‌اند گرفتار نشویم.

گرمابی در مورد سخنان حسن روحانی در این مراسم خاطرنشان کرد: رییس جمهور تاکید کردند که پیام ما تعامل، دوستی با دنیا، پیام منطق و مذاکره است و پیام جنگ نیست و همچنین درمورد مسائل داخلی پیام اعتدال، سازندگی و تعامل جناح‌های مختلف سیاسی کشور را مطرح کردند و بیان شد که اهم فعالیت دولت آینده روی مسائل اقتصادی و از بین بردن فاصله طبقاتی است.

 

 

منبع: ایسنا