1

ایمن سازی 468 محل پرتصادف در جاده های خراسان رضوی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ازسال 81 تا 94 و طی پنج مرحله 468 محل پر تصادف در جاده های این استان با نصب علائم و خط کشی ایمن و آشکار سازی شده است.

علیرضا خجسته افزود: همچنین اداره کل راهداری در این مدت 881 محل پرتصادف و دارای تصادف در جاده‌های استان را شناسایی کرده و برای اصلاح آنها اقدامات کم هزینه و کوتاه مدت، اقدامات میان مدت و اقدامات اساسی یا بلند مدت برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: نصب علائم و آشکارسازی، ساماندهی تقاطع ها و خط کشی راهها از جمله اقدامات کوتاه مدت و انتخاب مشاور و ارائه طرح ایمن سازی راهها به عنوان اقدامات میان مدت این اداره است.
وی ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح ، تعریض و جداسازی باندهای رفت و برگشت و احداث پل‌های عابر پیاده را از اقدامات اساسی برای رفع نقاط پر تصادف عنوان کرد و گفت: این اقدامات توسط سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راه و شهرسازی استان صورت می‌گیرد اما طرح اصلاح و برآورد هزینه آن توسط این اداره انجام می شود.

خجسته افزود: برای ارتقای ایمنی 60 نقطه پر تصادف جاده های خرسان رضوی در قالب اقدامات اساسی حدود 440 میلیارد ریال مورد نیاز است. 70 درصد تصادفات جاده ای عامل انسانی دارد و نواقص جاده در این میان سهم 10 درصدی را به خود اختصاص می دهد.